دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1394 - 12:21

سرپرست دفتر فرهنگ اسلامی واحد قائم‌شهر: باید تعمیق فرهنگ قرآنی در دانشگاه میسر شود

سرپرست دفتر فرهنگ اسلامی واحد قائم‌شهر با تأکید بر افزایش ورود آموزه‌های قرآنی به زندگی اقشار مختلف دانشگاه گفت: در کنار برنامه‌های دینی باید نوع فعالیت‌ها را به نوعی متحول کنیم که با روش‌های مختلف، تعمیق فرهنگ قرآنی در دانشگاه میسر شود.
کد خبر : 31670

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عبدالهادی رضایی در حاشیه اختتامیه چهارمین دوره طرح قرآنی «رمضان بهار قرآن» با تأکید بر ضرورت ایجاد تحول اساسی در فعالیت‌های قرآنی دانشگاه و فراتر رفتن از توجه صرف به برگزاری سالانه مسابقات کانون قرآن و عترت، آشنایی اقشار مختلف دانشگاه با مهارت‌های زندگی قرآنی با هدف بهره‌مندی مناسب و شایسته از این کتاب زندگی‌ساز به عنوان نقطه عطف برنامه‌های جدید قرآنی دانشگاه یاد کرد.


وی با توجه به راهکارهای تعمیق فرهنگ قرآنی در دانشگاه گفت: تعمیق ارزش‌های اسلامی و فرهنگ قرآنی باید در اولویت دستور کار و از اهداف غایی فعالیت‌های کانون قرآن و عترت دانشگاه باشد.


سرپرست جدید دفتر فرهنگ اسلامی واحد قائم‌شهر تصریح کرد: مقام معظم رهبری فعالیت‌های قرآنی را امری راهبردی عنوان کرده‌اند، بنابراین ما نیز در طلیعه جدید دفتر فرهنگ اسلامی واحد قائم‌شهر برای تحقق این مطالبات نگاهی راهبردی و جدید به فعالیت‌های قرآنی خواهیم داشت و تمام تلاش خود را برای ارتقای فرهنگ وزین قرآنی در بین اقشار مختلف دانشگاه به کار خواهیم گرفت.









رضایی: کانون قرآن و عترت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه به صورت تخصصی در زمینه قرآن فعالیت دارد اما برای فرهنگ‌سازی در امر قرآن باید تمامی حوزه‌های مختلف دانشگاه و به ویژه استادان گروه معارف اسلامی وارد عمل شوند



رضایی با تأکید بر افزایش ورود آموزه‌های قرآنی به زندگی اقشار مختلف دانشگاه گفت: اکنون پس از گذشت بیش از سه دهه از حیات طیبه دانشگاه آزاد اسلامی باید از توجه صرف به مسئله قرائت، حفظ و برگزاری مسابقات سالانه کانون قرآن و عترت عبور کنیم و در کنار این برنامه‌ها باید نوع فعالیت‌ها را به نوعی متحول کنیم که با روش‌های مختلف، تعمیق فرهنگ قرآنی در دانشگاه میسر شود.


وی با بیان اینکه باید همه حوزه‌های دانشگاه به گسترش فرهنگ قرآنی توجه کنند، افزود: کانون قرآن و عترت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه به صورت تخصصی در زمینه قرآن فعالیت دارد اما برای فرهنگ‌سازی در امر قرآن باید تمامی حوزه‌های مختلف دانشگاه و به ویژه استادان گروه معارف اسلامی وارد عمل شوند.


دبیر شورای فرهنگی واحد قائم‌شهر ادامه داد: این واحد دانشگاهی با حمایت‌های دکتر باقرزاده سرپرست واحد به عنوان یکی از پیش‌قراولان فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور برای پیشبرد اهداف قرآنی تاکنون فعالیت‌های خوبی داشته که این امر نشانگر توجه و اهتمام مسئولان این واحد دانشگاهی و به ویژه شورای فرهنگی نسبت به توسعه امور قرآنی در دانشگاه است.


وی با اعلام خبر اختتامیه چهارمین دوره طرح قرآنی «رمضان بهار قرآن» در دانشگاه آزاد قائم‌شهر گفت: با پایان یافتن چهارمین دوره طرح قرآنی «رمضان، بهار قرآن» در قالب کارگاه آموزشی تفسیر سوره مبارکه حدید در ماه مبارک رمضان، آزمون کتبی این دوره با حضور بیش از 180 نفر از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد قائم‌شهر در سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی و علوم انسانی برگزار شد.


این مسئول افزود: کارگاه آموزشی آشنایی با تفسیر سوره مبارکه حدید همزمان با ماه مبارک رمضان همه روزه به مدت یک ساعت بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد بقیه‌الله‌ الاعظم و نمازخانه دانشکده علوم انسانی برگزار شد که با استقبال گسترده کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه مواجه شد.


رضایی، صدور 16 ساعت گواهی‌نامه دفتر مطالعات آموزش نیروی انسانی دانشگاه برای شرکت‌کنندگانی که حداقل شصت درصد از نمره آزمون کتبی را کسب کنند و اهدای جوایز ارزنده به نفرات برتر را از مزایای شرکت در این طرح قرآنی دانست و در پایان ابراز امیدواری کرد چراغ روشن قرآن همواره راهنمای طی طریق کمال همه اقشار دانشگاهی باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته