دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1398 - 14:02
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران خبر داد؛

برگزاری کلاس‌های آموزشی شهر هوشمند برای تهرانی‌ها در ایستگاه‌های مترو/ ایستگاه تجریش تا پایان سال هوشمند می‌شود

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهر تهران از برگزاری کلاس‌های آموزشی شهر هوشمند برای تهرانی‌ها در ایستگاه‌های مترو خبر داد.
کد خبر : 316443
IMG_2358.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد فرجود با اشاره به برگزاری سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند گفت: امروز رویکرد شهرهای هوشمند دنیا، هوشمند کردن  شهروندان است و دیگر فقط به موضوع زیرساخت‌ها توجه نمی‌شود؛ بنابر این در هر برنامه، سامانه و اپلیکیشنی که نوشته می‌شود به موضوع شهروند به عنوان کاربر آن سامانه توجه می‌شود.


وی افزود: در سال 97، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهر تهران بیشتر درگیر ایجاد زیرساخت برای اجرای پروژه‌های تهران هوشمند بود اما در سال جاری تهران هوشمند را عملیاتی می‌کنیم.


مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهر تهران ادامه داد: البته این حوزه مثل سکه‌ای است که دو رو دارد. روی اول سکه آن است که باید سطح آمادگی هوشمند شدن شهروندان تهرانی بالا برود که امروز من بر اساس آمار و بر اساس رنکینگ‌های جهانی اعلام می‌کنم این اتفاق افتاده و شهروندان تهرانی جلوتر از بسیاری از شهروندان سایر شهرها و کشورها هستند.


فرجود به راه‌اندازی ایستگاه‌های شهر هوشمند در برخی  ایستگاه‌های مترو اشاره کرد و گفت: بنا داریم تا در برخی ایستگاه‌های شهر مترو، شهروندان را با سامانه در حال رشد و تولید شده در شهر هوشمند آشنا نماییم. البته تلاش داریم تا پایان امسال، ایستگاه شهر هوشمند را در سه نقطه شهر تهران ایجاد کنیم که نقطه اول آن در ایستگاه متروی تجریش خواهد بود.


وی در تشریح مهمترین برنامه‌های سومین رویداد بزرگ تهران هوشمند به داده بازار و حکمروایی هوشمند شهری، آگاه سازی، آموزش و توانمندسازی شهروندان در حوزه شهر هوشمند، مشارکت ذینفعان، بهره‌وری و اقتصاد پایدار مبتنی بر داده‌ها و شهر نوآور و توسعه کسب و کارهای فناورانه بر پایه داده‌ها به عنوان محورهای همایش اشاره کرد و افزود: نخستین کنفرانس تهران هوشمند همزمان با سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند با مشارکت دانشگاه صنعتی امیر کبیر و با هدف ارتقای سطح علمی رویداد دستیابی به روش‌های مدیریت هوشمند شهری با تکیه بر داده برگزار خواهد شد.


مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهر تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه نیازهای فناورانه شهرداری در خلال برگزاری این همایش گفت: بیش از 15 نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی داخلی و بین‌المللی با هدف بیان چالش‌های حوزه مدیریت هوشمند شهری و ارائه راهکارهای مفید و بیان تجارب در این حوزه با حضور صاحب نظران، سیاستگذاران، برنامه ریزان و اساتید داخلی و بین‌المللی در روز همایش برگزار می‌شود که شامل چالش‌های اشتراک‌گذاری و تبادل داده‌های شهری، مدیریت هوشمند پسماند، مدیریت هوشمند ترافیک، هوش مصنوعی در خدمات شهری، سبک زندگی شهر هوشمند، نقش اینترنت اشیاء در شهرهای هوشمند و کاربردهای بلاک چین در شهر هوشمند است.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته