دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1397 - 14:34
مدیر فنی تیم‌ ملی کشتی آزاد در گفتگو با آنا:

کادر فنی تصمیم‌گیرنده نهایی نیست/ عدم نتیجه‌گیری ابراهیمی در آینده

مدیر فنی تیم‌ ملی کشتی آزاد گفت: ترکیب تیم کشتی آزاد برای هر تورنمنت بر اساس یک خرد جمعی است و اینطور نیست که کادر فنی تصمیم‌گیرنده نهایی باشد.
کد خبر : 316434

مجید ترکان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره انتقادهایی که به ترکیب تیم کشتی آزاد برای اعزام به رقابت‌های جهانی می‌شود، گفت: ترکیب نهایی یک تیم برای یک مسابقه مهم  با نظر و تأیید نهایی شورای فنی انجام می‌شود. پس اینکه می‌گویند برای ترکیب تیم‌ ملی کشتی آزاد، شورای فنی نظری نداده است حرف کاملاً نادرستی است. چرا که این ترکیب بر اساس یک خرد جمعی مشخص شده است و صرفاً نظر کادرفنی در آن دخیل نبوده است.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر‌ اسامی نهایی کشتی‌گیران برای  حضور رقابت‌های جهانی بر اساس یک فرآیند بوده است. درواقع معیار اصلی برای کادر فنی و شورای فنی  تورنمنت‌های خارجی است به این معنی که اگر یک کشتی‌گیر در ایران خوب کشتی می‌گیرد ملاک اصلی ما محسوب نمی‌شود. آن چیزی که برای کادر فنی و شورای فنی مهم است رقابت‌های المپیک، جهانی و آسیایی است. شاید یک کشتی‌گیر در داخل کشور خیلی خوب باشد و ورزشکار قابل قبولی هم محسوب شود، اما در تورنمنت‌های خارجی نتواند از پس حریفان خود بربیاید به همین منظور ما او را در ترکیب تیم قرار نداده‌ایم.

مدیر تیم‌های ملی در واکنش به انتقادهای جواد ابراهیمی که در ترکیب جهانی قرار نگرفته است اظهار کرد: ابراهیمی کشتی‌گیر قابل قبولی است، اما در مقایسه با علیرضا کریمی ما ترجیح دادیم که کریمی به رقابت‌های جهانی اعزام شود چراکه سبک این کشتی‌گیر در مقایسه با ابراهیمی در برابر رویارویی با کشتی‌گیران خارجی بهتر است. ضمن اینکه من اعتقاد دارم ابراهیمی اگر با این شیوه کشتی بگیرد در درازمدت نمی‌تواند نتیجه قابل قبولی کسب کند درواقع یکی از تفاوت‌های اصلی ابراهیم و کریمی نوع کشتی‌ گرفتن آنهاست. 

وی عنوان کرد: کریمی در بازی‌های آسیایی با اینکه تازه به وزن 92 کیلوگرم آمده بود، اما توانست به مدال طلا برسد و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد. برای ما کسب مدال در اولویت دوم قرار دارد و آن چیزی که باعث شد ما از بین این دو نفر، کریمی را انتخاب کنیم نوع کشتی‌ گرفتن او بود. البته این نوع اعتراض‌ها طبیعی است، معمولاً همیشه این انتقادها از سوی نفرات دوم مطرح می‌شود.

ترکان همچنین در خصوص انتقادهایی که به مقصودی کشتی‌گیر وزن 65 کیلوگرم و مصطفی حسین‌خانی کشتی‌گیر وزن 74 کیلوگرم می‌شود، گفت: در رقابت‌های جهانی  ما نمی‌توانیم یک کشتی‌گیر جوان را که هیچ اعتباری درگذشته نداشته است را انتخاب کنیم و کشتی‌گیر باسابقه را کنار بگذاریم، در حال حاضر این دو نفر در وزن خود نفر اول محسوب می‌شوند و ضمن اینکه حسین‌خانی نسبت به کشتی‌گیران دیگر با تجربه‌تر است. بنابراین اگر این انتخاب صورت گرفته است تنها به‌خاطر این مسائل بوده است. 

وی در پایان در خصوص اعزام کامل تیم به رقابت‌های جهانی گفت: هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است. متأسفانه به دلیل شرایط ارزی قرار بود تیم به‌ صورت ناقص اعزام شود، اما گویا با همکاری وزارت ورزش خبر رسیده است که ارز ثانویه در اختیار فدراسیون قرار داده‌اند و از این‌رو تیم‌ها به‌ صورت کامل اعزام می‌شوند. البته همان‌طور که گفتم هنوز به ما این خبر را به‌صورت رسمی اعلام نکرده‌اند، اما ما از این تصمیم استقبال می‌کنیم و امیدواریم این اتفاق بیفتد. در حال حاضر کشتی‌گیران 9 اردو را پشت سر گذاشته‌اند و شرایط خیلی سختی را در تمرینات تحمل کرده‌اند. هدف اصلی هم المپیک 2020 است تا این کشتی‌گیران در آوردگاه جهانی بتوانند خودشان را محک بزنند.

انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته