دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1394 - 11:05

رویارویی استقلال با ژنرال در روز دربی‌ها/ نگاه تونی به حضور در بالای جدول

هفته دوم پانزدهمین دوره لیگ برتر در حالی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می شود که رویارویی ملوان با مربیگری امیر قلعه‌نویی با استقلال تهران به حساس ترین بازی این هفته از رقابت‌ها تبدیل شده است.
کد خبر : 31641

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فردا با انجام چهار بازی پیگری می‌شود که بازی استقلال خوزستان مقابل پرسپولیس مهم‌ترین بازی روز اول این رقابت‌ها است.


پدیده-فولاد خوزستان


پدیده در اولین میزبانی اش در لیگ پانزدهم به مصاف فولاد خوزستان خواهد رفت. نماینده مشهد که در هفته گذشته توانست تیم پرسپولیس را مقابل چشمان هوادارانش متوقف کند با روحیه ای بالا به مصاف فولاد خوزستان خواهد رفت. شاگردان مهاجری قصد دارند در این دیدار اولین برد خود را در لیگ برتر کسب کند، اما فولاد خوزستان که در هفته ابتدایی لیگ برتر مقابل راه آهن تهران متوقف شده بود با این تفکر به مصاف پدیده خواهد رفت که بتواند در وهله اول حداقل امتیاز را از این دیدار کسب کند چرا که حضور هواداران پرتعداد مشهدی در ورزشگاه ثامن مشهد کار را برای هر تیمی سخت می‌کند. اگر شاگردان اسکوچیچ بتوانند در این دیدار پیروز شوند با خیالی آسوده‌تر در دربی خوزستان حاضر خواهند شد.


استقلال خوزستان-پرسپولیس


قرمزپوشان پایتخت که در هفته اول لیگ برتر نتوانستند 3 امتیاز بازی مقابل پدیده را کسب کنند، در هفته دوم کار به مراتب سخت تری خواهند داشت چرا که باید در گرمای اهواز به مصاف استقلال خوزستان بروند. برانکو اگر می خواهد در این دیدار پیروز میدان باشد باید فکری به حال این مسئله کند. گفته میشود دمای این روزهای شهر اهواز بیشتر از 40 درجه سانتیگراد بوده است و فوتبال بازی کردن در این شرایط جوی بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود. شاگردان ویسی نیز با وجود بازی خوبی که در هفته اول مقابل سپاهان انجام دادند در نهایت نتیجه را به این تیم واگذار کردند. اما آنها قصد دارند در هفته دوم جبران مافات کنند و اجازه ندهند پرسپولیسی‌ها با کسب امتیاز اهواز را ترک کنند.



راه آهن-سایپا


با وجود این که یک هفته از رقابت‌های لیگ برتر گذشته ، اما همچنان بحث بر سر ماندن راه آهن در لیگ برتر وجود دارد. شاگردان فرهاد کاظمی به جهت نامشخص بودن حضورشان در لیگ برتر با کمترین آمادگی لیگ پانزدهم را آغاز کردند. اما این تیم در کمال تعجب توانست در هفته اول این رقابتها تیم فولاد خوزستان را متوقف کند، نتیجه ای که کمتر کسی می‌توانست آن را پیش بینی کند. اما راه آهن در هفته دوم باید به مصاف سایپا برود. سایپایی ها با جذب نفراتی همچون جواد نکونام، غلامرضا رضایی و رضا نوروزی به دنبال کسب سهمیه آسیایی هستند و شاید نیم نگاهی نیز به کسب عنوان قهرمانی داشته باشند. آنچه مشخص است سایپا به دنیال سه امتیاز این دیدار خواهد بود اما کسب تساوی هم می تواند برای راه‌آهن یک نتیجه ایده‌آل باشد.


نفت تهران-صبای قم


در هفته دوم لیگ برتر شاگردان منصوریان و علی دایی به مصاف هم خواهند رفت. تیم نفت که در اولین دیدارش توانست در تبریز تیم تراکتورسازی را متوقف کند، در هفته دوم کار به مراتب آسان‌تری در پیش دارد چرا که تیم صبا تنها چند روز پیش از آغاز لیگ برتر علی دایی را روی نیمکت خود دید و مطمئنا تا رسیدن این تیم به مرز آمادگی چند هفته ای طول خواهد کشید.


ذوب آهن-سپاهان


به جرات می توان گفت مصاف تیم های ذوب آهن و سپاهان، جذابترین دربی ایران به لحاظ کیفی است. در این چند سال اخیر دیدار این دو تیم با رد و بدل شدن گل های زیادی همراه بوده است. در لیگ پانزدهم ذوب آهن و سپاهان جزو مدعیان قهرمانی محسوب می شوند. هر چند ذوب آهنی ها باخت ناباورانه‌ای را در هفته اول مقابل ملوان بندر انزلی داشتند. با این وجود شاگردان گل محمدی می‌خواهند درخشش خود را در فصل گذشته تکرار کنند. در طرف دیگر میدان، مدافع عنوان قهرمانی حضور دارد. سپاهان که در هفته اول توانست به سختی از سد استقلال اهواز بگذرد، در دیدار مقابل ذوب آهن کار به مراتب سخت تری خواهد داشت. با توجه به قدرت این دو تیم، پیش‌بینی نتیجه این دیدار کار بسیار سختی خواهد بود. اما می توان انتظار داشت ذوب آهن و سپاهان برگزار کننده یک بازی مدرن و تاکتیکی باشند.



گسترش فولاد-تراکتورسازی


دربی تبریز از آن دست دربی هایی است که جذابیت های زیادی ندارد چرا که هواداران تبریزی به این دیدار نگاهی بی طرفانه دارند و تمایلی به طرفداری از یکی از این دو تیم ندارند. با این اوصاف اولیویرا به خوبی می‌داند اگر می‌خواهد از همین ابتدای لیگ تراکتورسازی را در بالای جدول ببیند باید تیمش را برای کسب 3 امتیاز به میدان بفرستد. اما برای گسترشی‌ها کسب نتیجه مساوی نمی‌تواند نتیجه بدی باشد زیرا نفرات این دو تیم به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستند. ضمن اینکه حضور تعدادی از بازیکنان سابق تراکتورسازی و گسترش فولاد در ترکیب دو تیم می تواند به جذابیت های این دیدار اضافه کند. خصوصا مهدی کیانی که با حاشیه های فراوانی از تراکتور جدا و به جمع یاران کمالوند اضافه شد.


استقلال- ملوان


قلعه نویی خیلی زودتر از آنچه تصور می شد باید به مصاف تیم سابق خود برود. پس از اینکه استقلالی ها فصل کابوس واری در فصل گذشته داشتند، امیر قلعه نویی از این تیم جدا شد تا جای خود را به پرویز مظلومی بدهد. آنچه مشخص است قلعه نویی و مظلومی هیچگاه رابطه خوبی در طول سالیان گذشته با یکدیگر نداشتند. تقابل این دو مربی در هفته دوم نیز می تواند حاشیه های زیادی به دنبال داشته باشد. بسیاری منتظرند ببینند که مظلومی و قلعه‌نویی در ابتدای بازی با یکدیگر دست خواهند داد و یا خیر. اما شاید با توجه به ثبت نشدن قرارداد قلعه نویی، این مربی از جایگاه ویژه نظاره گر بازی باشد. هر چند شاید در فاصله دو روز تا دیدار استقلال با ملوان، قرارداد این مربی با تیم ملوان ثبت شود و قلعه نویی در بازی مقابل استقلال روی نیمکت این تیم بنشیند. ملوان و استقلال در هفته اول توانستند 3 امتیاز کامل دیدارهایشان را کسب کنند و در هفته دوم با روحیه ای بالا به مصاف هم خواهند رفت.



استقلال اهواز-سیاه جامگان


پیش از آغاز لیگ پانزدهم از استقلال اهواز و سیاه جامگان به عنوان دو تیمی که شانس کمی برای بقاء در لیگ برتر دارند یاد می شد. سیاه جامگان که اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه می کند با بضاعتی اندک باید به مصاف حریفان قدرتمند لیگ برتری برود. با این اوصاف هر کدام از دیدارهای این تیم در لیگ برتر به مثابه یک فینال خواهد بود. استقلال اهواز نیز که در فصل گذشته به لیگ دسته دوم سقوط کرده بود با خرید امتیاز فولاد نوین به یکباره خود را در لیگ برتر دید. این تیم نیز همانند سیاه‌جامگان بضاعت کمی به لحاظ بازیکن دارد. اما مهمترین وجه تشابه استقلال اهواز و سیاه جامگان دارا بودن هواداران مشتاقی است که در طول لیگ این دو تیم را تنها نخواهند گذاشت. رسول خطیبی که سرمربیگری سیاه جامگان را بر عهده دارد در هفته اول نشان داد تیم خوبی را برای لیگ پانزدهم آماده کرده است. استقلال اهواز نیز در هفته اول تیم صبا را در قم متوقف کرد. حال باید دید برنده دیدار استقلال اهواز و سیاه جامگان کدامیک از این دو تیم خواهد بود.


برنامه بازی‌ها در هفته دوم لیگ برتر خلیج فارس:


پنجشنبه 15 مردادماه
پدیده خراسان – فولاد خوزستان از ساعت 18 در ورزشگاه ثامن مشهد
سیدمهدی سیدعلی- هادی طوسی- حسن انتظاری- سعید شمس ناظر داوری: مسعود فلاح
نفت تهران – صبای قم از ساعت 19:30 در ورزشگاه تختی تهران
البرز حاجی پور- سجاد طوری- رضا قیم- یاسر همرنگ ناظر داوری: محمدجواد تقی پور
استقلال خوزستان – پرسپولیس از ساعت 19:30 در ورزشگاه غدیر اهواز
محسن ترکی- حسین طالقانی- یعقوب سخندان- پیام حیدری ناظر داوری: عبداله باعزم
راه‌آهن – سایپا از ساعت 18:30 در ورزشگاه شهر قدس
حمید حاج ملک- حمید غمزه- مرتضی کاظمیان- وحید کاظمی ناظر داوری: بهرام مهرپیما
جمعه 16مردادماه
گسترش فولاد تبریز – تراکتورسازی تبریز از ساعت 18:30 در ورزشگاه یادرگار امام (ره) تبریز
محمدرضا اکبریان- مهدی الوندی- حمیدرضا کنعانی- علی احمدی ناظر داوری: علیرضا یزدانی
استقلال اهواز – سیاه جامگان مشهد از ساعت 19:30 در ورزشگاه تختی اهواز
امید سعیدفر- حمید سبحانی- مهدی شفیعی- جواد محمدی ناظر داوری: خداداد افشاریان
استقلال تهران – ملوان بندر انزلی از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی
شاهین حاجی بابایی- تورج عیوض محمدی- رحیم شاهین- سیدرضا مهدوی ناظر داوری: هدایت ممبینی
ذوب آهن اصفهان – فولاد مبارکه سپاهان اصفهان از ساعت 21 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
محسن قهرمانی- حسن یوسفی- محمد راهی- روح اله شریفی ناظر داوری: ایرج نظری



جدول رده بندی لیگ برتر پیش از آغاز هفته دوم






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته