دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کارگروه شاهد کمیته فرهنگی آموزشی اربعین:

طرح نائب‌الشهید در اربعین حسینی اجرایی می‌شود

رئیس کارگروه شاهد کمیته فرهنگی آموزشی اربعین، جزئیات اجرای طرح نائب‌الشهید را تشریح کرد.
کد خبر : 316395
1066328_646.png

حسین عامریان در گفتگو با خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، گفت: طرح نائب‌الشهید با هدف تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان آحاد مردم و جامعه در مراسم اربعین حسینی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از چند سال پیش فعالیت خود را در اربعین حسینی آغاز کرده است، افزود: نائب‌الشهید، طرحی نو، متفاوت و بسیار تأثیر‌گذار در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که خوشبختانه از سوی زائران ایرانی و خارجی استقبالی خوبی از این طرح صورت گرفته است.

رئیس کارگروه شاهد کمیته فرهنگی آموزشی اربعین تصریح کرد: در این طرح هر شخص نائب شهید مورد علاقه خود می‌شود و به نیابت از او و توسل به شهید انتخاب شده در همه امور دینی، خیر و جهادی از جمله پیاده روی اربعین حسینی اقدام می‌کند، به همین منظور و ایجاد پیوند میان شهیدان و زائران اربعین حسینی، کارت‌های نیابت شهیدان حاوی تصویر، نام و آداب نیابت طراحی شده و در اختیار زائران اربعین قرار می‌‎گیرد.

وی گفت: نام‌نویسی در این طرح از طریق سایت اینترنتی طرح نائب‌الشهید انجام می‌گیرد، افزون بر آن چهار موکب مرزی و سه موکب در شهرهای نجف، کربلا و عمود دویست و هشتاد و پنج به ثبت‌نام در این طرح اختصاص یافته است.

انتهای پیام/4072/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته