دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1394 - 10:29

اوباما: نتانیاهو نمی‌خواهد با من دیدار کند

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی اذعان کرد که نخست‌وزیر اسرائیل از دیدار با وی امتناع می‌کند، مسئله‌ای که نشانه عمق اختلافات این دو درباره توافق هسته‌ای ایران است.
کد خبر : 31636

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، باراک اوباما در اظهارات خود در این‌باره گفت: نتانیاهو نمی‌خواهد با من ملاقات کند و قصد این است که به مبارزه خود درباره ایران ادامه دهد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: من آمادگی دارم که با نتانیاهو دیدار و گفت‌وگو کنم. دیداری که در آن می‌خواهم درباره معیارهای ضروری و مورد نیاز درباره اینکه اسرائیل پس از اجرای توافق هسته‌ای با ایران امن‌تر خواهد بود و احساس امنیت بیشتری خواهد کرد، صحبت کنم. اما نتانیاهو تمایلی برای دیدار با من ندارد.


اوباما تصریح کرد: متاسفانه نتانیاهو از دیدار با من پرهیز می‌کند و این در حالی است که این دیدار می‌تواند به منزله تلاش برای نشان دادن پرچم سفید و صلح میان دو طرف باشد. اما نتانیاهو قصد دارد به جنگیدن و مبارزه خود در این زمینه ادامه دهد.


نخست‌وزیر اسرائیل از لحظه اعلام توافق هسته‌ای مخالفت شدید خود با این توافق را اعلام و تاکید کرد که برای مقابله با آن تمام تلاش خود را خواهد کرد. این در حالی است که باراک اوباما و جان کری تلاش بی‌وقفه‌ای را برای جلب نظر اعضای کنگره به منظور تصویب نهایی توافق آغاز کرده‌اند و اوباما تاکید کرده است که در صورت عدم تصویب آن، رای کنگره را وتو خواهد کرد.


کارشناسان مقابله نتانیاهو با سیاست اوباما در این‌باره را برای آینده اسرائیل بسیار خطرناک ارزیابی‌ و تصریح کرده‌اند که این اقدامات می‌تواند منجر به ایجاد تقابل میان تل‌آویو و واشنگتن شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته