دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1397 - 17:06
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرد:

زیارت اربعین بیمه‌کننده جریان انقلابی در فضای دانشگاهی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: زیارت اربعین یکی از فرصت‌های بیمه‌کننده جریان انقلابی و نظام اسلامی در فضای دانشگاهی است.
کد خبر : 316245

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نشست حجت‌الاسلام‌ مصطفی رستمی و رؤسای دفاتر استانی، معاونین و مدیران ستادی نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور که پیش از ظهر امروز در دفتر مرکزی نهاد برگزار شد.

در این جلسه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با توجه به اهمیت موضوع اربعین گفت: فرصت اربعین، یک فرصت بزرگ برای انقلابیون دنیا و گرامیداشت آزادی‌خواه تاریخ و مبارز بزرگ در مقابل ظلم و ستم است. فضای اربعین، فضای احیای مبارزه با ستم، نگاه به حکومت آینده جهانی و آزادی‌خواهی است. اربعین یک مراسم و گردهمایی عظیم است. درزمینه حمایت از حضور حداکثری دانشجویان نیز کارهایی از قبیل ارائه وام برای دانشجویان زائر، استفاده از سرویس دانشگاه برای حمل‌ونقل دانشجویان تا مرز و هر کاری که دانشجویان بتوانند راحت‌تر در این سفر معنوی همراه شوند.

وی افزود: امسال با تلاطم‌های ارزی و اقتصادی، افزایش حضور در اربعین یک مسئله جدی است که استکبار جهانی، آمریکا و عربستان سعودی هم به دنبال همین موضوع هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: به بحث اربعین باید در دو بعد توجه کنیم، بعد اول اصل تسهیل تشرف دانشجویان و زائرین است. خیرین و دستگاه‌های مسئول در این بعد واردشده‌اند. در این حوزه کارهایی از سوی وزارت علوم و دانشگاه‌ها، مانند موجه کردن غیبت دانشجویانی که به اربعین تشرف پیدا می‌کنند و برگزاری کلاس‌های جبرانی برای زائرین دانشجو انجام‌شده است.

رستمی در بیان دومین بعد نگاه به اربعین گفت: بعد دوم جریان‌سازی و فضاسازی از تشرف دانشجویان است به این معنا که هر دانشجو صرف‌نظر از اینکه که مشرف می‌شود و یا نمی‌شود،  شور و شوق فصل اربعین درون دانشجو ایجاد شود به‌عنوان‌مثال مراسم بدرقه برای کاروان‌ها برگزار شود، در هنگام نماز از دانشجویان زائر التماس دعا خواسته شود، مراسم استقبال از دانشجویانی که برمی‌گردند، برگزار شود، موضوع نیابت در زیارت برای آن‌ها مطرح شود، اعلام شود که از هر دانشگاه چه تعداد به زیارت اربعین تشریف برده‎‌اند و از چند نفر نیابت‌دارند همچنین از استادان خواسته شود از دانشجویان در بحث زیارت اربعین حمایت کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند هر جا هستید آنجا را نقطه اصلی مبارزه بدانید، گفت: در محیط دانشگاه باید تمام تلاش و توان خود را به‌کارگیریم تا بتوانیم گره از مشکلات جامعه بازکنیم. زیارت اربعین یکی از فرصت‌های بیمه‌کننده جریان دینی و انقلابی و نظام اسلامی در فضای دانشگاهی است.

انتهای پیام/4084

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته