دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1397 - 02:29
رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد:

لزوم حضور تیم قوی در سفارتخانه‌های ایران

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر معاونان سفرا از توانمندی خوبی برخوردار باشند در نبود سفیر خواهند توانست بدون خلل مسائل سفارتخانه‌ها را پیگیری کنند.
کد خبر : 316235
201605100991342728.jpg

مرتضی صفاری‌نطنزی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اهمیت تعیین هرچه سریع‌تر سفرای ایران در کشورهای گوناگون ازجمله چین و هند اظهار کرد: تعیین سفیر پروسه‌ای زمان‌بر است و یک سفیر برای انتصاب به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار کشور نیازمند تأییدیه‌های خاص از مراکز گوناگون است.

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس بابیان اینکه سفیر پیشین ایران در هند، فراخوان شد و به سمت معاونت اقتصادی وزارت خارجه منصوب شد، تصریح کرد: در چین هم سفیر داشتیم که از او خواستند به کشور بازگردد و در بانک مرکزی خدمت کند، لذا تعیین جانشین برای این‌ها به زمان نیاز دارد.

وی درباره اینکه سفیران وزارت خارجه در خط اول دیپلماسی اقتصادی و به‌نوعی جاده بازکن‌های کشور هستند، لذا سفرای کارآمد با اختیارات لازم از ملزومات کنونی کشور است، گفت: سفرای ایران در کشورهای دیگر با اختیارات تام عمل می‌کنند و اگر سفیری از سفارتخانه خارج شود، نفر دوم کاردار شده و مسئولیت‌های سفیر را پیگیری می‌کند.

وی درباره اینکه پروتکل‌های کشورها اختیارات کاردار را در سطح وزیر تعریف نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: ممکن است مقام‌های دیگر کشورها کاردار را در سطوح بالا نپذیرند، اما کار متوقف نخواهد شد.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه قراردادهایی که در خارج از کشور در داخل پخت‌وپز می‌شود، گفت: تمام پروسه یک قرارداد در داخل کشور شکل می‌گیرد و زمانی که با طرف مقابل توافق شد، دیدارها صورت می‌گیرد. علاوه براینکه الزاماً سفیر قراردادها را امضا نکرده و ارگان‌های مربوط برای عقد قراردادها می‌روند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: اگر معاونان سفرا از توانمندی خوبی برخوردار باشند، بدون شک خواهند توانست بدون خلل مسائل سفارتخانه‌ها را پیگیری کنند.

انتهای پیام/4034

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته