دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1394 - 10:12

فعالان اجتماعی افغان: جاسوس‌ها امنیت افغانستان را تهدید می‌کنند

برخی فعالان اجتماعی کابل نسبت به حضور «ستون پنجم» سازمان‌های اطلاعاتی خارجی و نفوذ گروه طالبان در دولت افغانستان ابراز نگرانی کردند.
کد خبر : 31619

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «عزیزالله رفیعی» رئیس مجمع جامعه مدنی افغانستان در نشستی حبری گفت: حلقه‌های متعددی در درون نظام سیاسی افغانستان در تبانی با دفاتر اطلاعاتی منطقه و با پول‌های فراوانی که به دست‌شان می‌رسد، موضع متزلزلی در قبال برگزاری مراسم برای «ملا عمر» داشتند.


براساس این گزارش، «رفیعی» افزود: هر نوع حمایت از جنایت‌کار به‌طور قانونی جرم است. ما انتظار زیادی از نهادهای امنیتی و قضایی افغانستان داریم که در پیگرد قانونی عاملان جنایت در افغانستان کوشا باشند و در این زمینه کوچکترین کوتاهی نکنند.


رئیس مجتمع جامعه مدنی افغانستان از دولت خواست که موضع خود را در قبال گروه طالبان مشخص و هر نوع تبلیغ با هدف حمایت از این گروه را «جرم» تلقی کند.


فعالان مدنی افغان در این نشست تاکید کردند که باید آن دسته از مقام‌های دولتی که در مراسم برای «ملا عمر» سرکرده سابق گروه طالبان در کابل شرکت کردند، تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.


به‌دنبال اعلام مرگ «ملا عمر»، گروهی از اعضای سابق طالبان در کابل مراسمی برای وی برگزار کردند که گفته می‌شود شماری از مقام‌های دولتی نیز در آن شرکت کرده بودند.


روز گذشته (سه‌شنبه) دولت افغانستان به‌طور رسمی اعلام کرد که برگزاری هر نوع همایشی با هدف همسویی، همدردی و تبلیغ مکتب «ملا عمر» در کشور ممنوع است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته