دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نمره معیار آزمون جامع دکتری در دانشگاه آزاد چند است؟

آیین‌نامه کلی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی نمره معیار آزمون جامع دوره دکتری را اعلام کرده؛ اما این آیین‌نامه در سال 95 مورد تغییر قرار گرفت.
کد خبر : 316184

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پس از انتشار گزارش ضوابط آزمون جامع دوره دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی در خبرگزاری آنا، تعداد زیادی از دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی این سوال را مطرح کردند که نمره معیار آزمون جامع دوره دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی چند است؟

براساس ماده 134 آیین‌نامه آموزشی مندرج در سایت معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی که در گزارش خبرگزاری آنا مورد استناد قرار گرفته بود، نمره معیار آزمون جامع 15 از 20 اعلام شد. 

این در حالی است که براساس شیوه‌نامه سال 95 دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی حداقل نمره آزمون جامع به 16 افزایش پیدا کرده است. 

با این وجود دانشجویان دوره دکتری دانشگاه‌ آزاد اسلامی که بعد از سال 95 پذیرش شدند باید حداقل نمره 16 را از آزمون جامع کسب کنند و آنهایی که ورودی قبل از سال 95 هستند، نمره حداقل قبولی در آزمون جامع دوره دکتری 15 است. 

امتحان جامع، ارزيابى خلاقيت، قوه ابتكار، توان و قابليت هاى پژوهشى است كه به صورت امتحان شفاهى يا كتبى يا هر دو (به تشخيص شوراى تحصيلات تكميلى گروه) انجام مى‌شود.

همچنین به دلیل وقفه‌ای که در آزمون‌های زبان ایجاد شد، زمان برگزاری امتحان جامع دانشگاه آزاد اسلامی که قرار بود در آبان ماه سال جاری برگزار شود، متناسب با پایان کلاس‌های زبان مشخص می‌شود.

انتهای پیام/۴۰۴۰

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
۰
ممنون از اینکه ابهام ما رو در این زمینه برطرف کردید
شهادت
United States of America
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
۰
یعنی نمره 16 از 20 بیاریم آزمون جامع را پاس می‌کنیم
سلیمی
United States of America
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
۰
آخه میگفتند معدل نباید از 14 پایین باشه صحبت 15 و 16 نبود هیچ وقت
میری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
۱
سلام ما منتظر برگزای آزمون تافل عربی توسط دانشگاه آزاد هستیم . بعد از چندین ماه از تصویب آزمون عربی، برای داشجویان دکتری متاسفانه هیچ خبری از دستورالعمل و برگزاری آزمون آن نیست و دانشجویان در بلا‌تکلیفی به سر می‌برند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۷
۰
سلام
بزرگوار خواهشا پیام من را به گوش مدیران دانشگاه آزاد برسانید
خواهشا نمره قبولی آزمون جامع دکتری ورودی 95 را همون 15 بزارید من 15 شدم وفکر میکردم 15 قبول هست
بعداز مردودی دراین آزمون هیچ وقت موفق به ثبت نام نشدم
چه میشه این بخشنامه را از سال 96 اجرا می‌کردید
قالیشویی ادیب