دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1394 - 09:42

مجلس نمایندگان آمریکا ماه سپتامبر «برجام» را به رای می‌گذارد

رهبران جمهوری‌خواه کنگره آمریکا تاکید کردند که نمایندگان در ماه سپتامبر درباره قطعنامه‌های موازی مربوط به رد توافق هسته‌ای ایران رای‌گیری خواهند کرد.
کد خبر : 31613

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «تایمز» اسرائیل گزارش کرد: «اد رویس» نماینده جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) طرحی را برای مخالفت با توافقنامه هسته‌ای ایران ارائه کرده است.


«کوین مک کارتی» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا این موضوع را تایید کرده است که نمایندگان در ماه سپتامبر درباره طرح پیشنهادی «اد رویس» رای‌گیری خواهند کرد.


«مک‌کارتی» با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: این موضوع روشن است که این توافق، «توافق بد»ی است. همه آن چیزی که درباره این توافقنامه می‌دانیم، موجب نگرانی کنگره و مردم آمریکا شده است. ایران هنوز مسیری قانونی برای دستیابی به بمب اتمی دارد، رهبران ایران و دولت اوباما اختلافات عمده خود را درباره پایه‌های اصلی این توافق اعلام کرده‌اند و بازگشت سریع تحریم‌ها نیز مغالطه است.


«میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت سنا نیز روز گذشته (سه‌شنبه) تاکید کرد: نشستی ویژه را در ماه سپتامبر با نمایندگان آمریکایی درباره توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی برگزار خواهیم کرد. بر این اساس نشست‌های استماع لغو خواهد شد تا همه سناتورها بتوانند در این نشست شرکت کنند.


«مک‌کانل» تصریح کرد: من تلاش خواهم کرد تا به سنا این فرصت را بدهم تا درباره توافق هسته‌ای ایران تبادل نظر کنند، هر سناتوری بتواند صحبت کند و از سایر سناتورها خواهم خواست تا در صندلی‌های خود حضور داشته باشند و به سخنان دیگران درباره توافق هسته‌ای ایران گوش کنند تا به رای‌گیری نهایی منجر شود.


ایران و گروه 5+1، 23 تیر به‌طور رسمی دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام کردند. کنگره آمریکا اکنون کمتر از 60 روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را درباره توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی اعلام کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته