دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خبرگزاری آنا یک مطالبه عمومی را پیگیری می‌کند؛

ظرفیت محدود رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی شیروان و پاسخ مسئولان

ظرفیت پذیرش دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان به‌گونه‌ای محدود است که مسئولان ذی‌ربط از ارائه درخواست به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بالابردن ظرفیت پذیرش به‌منظور پاسخگویی به تقاضای علاقه‌مندان خبر می‌دهند.
کد خبر : 316116

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شیروان، واحد شیروان در حالی به متقاضیان ثبت‌نام در رشته پرستاری جواب رد داد که ظرفیت پذیرش این واحد دانشگاهی فقط 30 نفر و اسامی ذخیره اعلام‌شده، 400 نفر است.

خبرنگار آنا به میان متقاضیان ثبت‌نام رفته و به درد دل خانواده‌ها گوش داد. گزارشی که در ادامه می‌آید درخواست‌های مراجعه‌کنندگان و پاسخ رئیس این واحد دانشگاهی است.

ظرفیت رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان به‌طور کلی در دو  نیم‌سال مهر و بهمن فقط 30 نفر است و متقاضیان این رشته از سراسر کشور برای ثبت‌نام به این واحد دانشگاهی مراجعه کرده و با ناامیدی جواب منفی شنیدند.

نازنین یکی از متقاضیان که با پدرش از یکی از شهرهای شمالی کشور به واحد شیروان آمده بود، اظهار کرد: با هزار آرزو همراه خانواده‌ام به این شهر آمدم تا در رشته دلخواهم ثبت‌نام کنم؛ اما اکنون با ازدحام متقاضیان روبه‌رو شده‌ام و متوجه شدم ظرفیت این واحد دانشگاهی محدود است.

پدري در حالی‌ که از ناراحتی مرتب قدم می‌زد، گفت: از راه دوری آمده‌ایم و نمی‌دانستیم ظرفیت پذیرش اینجا پایین است؛ کاش فکری به حال ما بکنند و ظرفیت را افزایش بدهند.

مادری برگه‌ها و مدارک پسرش را در دست گرفته بود و با نگاه به رئیس واحد شیروان، درخواست افزایش ظرفیت برای رشته پرستاری این دانشگاه را داشت.

رئیس واحد شیروان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در شیروان درباره ظرفیت پایین رشته پرستاری این واحد دانشگاهی، اظهار کرد: با توجه به اینکه ظرفیت رشته پرستاری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شود، واحد شیروان هیچ‌گونه نقشی در افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو ندارد و اجازه ثبت‌نام متقاضیان بیش از ظرفیت اعلام‌ شده و با وجود اینکه بستر بسیار مناسبی برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پرستاری در این واحد دانشگاهی وجود دارد، امکان‌پذیر نیست.

ابوالفضل فرهادی در پاسخ به این سؤال که چه راه‌حلی برای رفع نگرانی خانواده‌ها دارید؟ گفت: زیرساخت‌ها، امکانات و کادر علمی این واحد دانشگاهی برای بالابردن ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته فراهم است.

استادیار گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دانشگاهی شیروان، وجود اتاق پراتیک مجهز، Skills lab و همکاری بیمارستان‌های شهرستان شیروان با این واحد دانشگاهی را موجب ارائه درخواست به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بالابردن ظرفیت پذیرش دانشجو در راستای پاسخ‌گویی به تقاضای علاقه‌مندان بیان کرد.

به گزارش آنا، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان، 150 نفر دانشجو در رشته پرستاری تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/4062/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
رضا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
۰
سلام
من ذخیزه 150هستم گفتند ک خبر می‌دیم احتمال داره ظرفیتو زیاد کنن کسی خبر داره چی شد؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹
۰
سلام ما هنوز منتظر افزایش ظرفیتیم خبری نشد؟ کسی از دانشگاه نپرسید؟ من ردیف 149ام گفتن احتمال قبول شدنت زیاده اگه تهران موافقت کنه.موافقت کرد یان؟؟؟؟؟
مهسا
Germany
سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
۰
سلام میشه بپرسم واس قبولی تو رشته ی پرستاری دانشگاه ازاد بجنورد یا شروان رتبه ی کنکور باید چند باشه عزیزانی ک جز ذخیره ها هستن رتبه هاشون چنده
ایدا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
۰
سلام پس چرامیگن بدون کنکوردانشجومیگیره؟ایاواقعیت داره
هلدینگ شایسته