دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1397 - 11:02
نماینده مردم ورامین در مجلس:

تصویب سی‌اف‌تی مشکل مالی کشور را حل نمی‌کند

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: راه‌های زیادی رفتیم تا مؤسسات مالی و پولی غرب با ما کار کنند اما این مشکلات حل نشد.
کد خبر : 316109

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مجلس شورای اسلامی امروز در صحن علنی، بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی تأمین مالی تروریسم را در دستور کار داشت. 

سیدحسین نقوی‌حسینی به‌عنوان نماینده مخالف با تصویب این لایحه، اظهار کرد: موضوع بسیار صریح و شفاف است و نباید این لایحه را تصویب کنیم. 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان به‌صراحت اعلام کردند که این کنوانسیون‌ها که در اتاق فکر بیگانگان پخت و پز شده، نباید تصویب شود.

وی اضافه کرد: ما دعوای جناحی و گروهی نداریم و بحثمان منافع ملی و آرزویمان موفقیت دولت است. اما باید مراقب باشیم اتفاقات گذشته تکرار نشود و بدانیم از این کنوانسیون‌ها چه می‌خواهیم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه راه‌های زیادی رفتیم تا مؤسسات مالی و پولی غرب با ما کار کنند اما این مشکلات حل نشد گفت: چرا مردم را می‌ترسانید و می‌گویید که اگر به این کنوانسیون‌ها نپیوندیم مشکل مالی و پولی ما حل نمی‌شود؟

نقوی‌حسینی با بیان اینکه در برجام هم گفتند اگر این اتفاق بیفتد، مشکل مالی حل می‌شود، مگر برجام در 20 دقیقه تصویب نشد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رئیس مجلس، جلسات متعددی را با رؤسای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها گذاشتند و خواهان تصویب CFT شدند، اما فراکسیون نمایندگان ولایی به این جلسات نرفت چرا که او می‌خواست نمایندگان را توجیه کند.

وی خطاب به لاریجانی گفت: چرا پس از بیانات صریح مقام معظم رهبری جلسه‌ای نگذاشتید تا بگویید مطالبات رهبری چیست؟

نماینده مردم ورامین همچنین خطاب به وزیر امورخارجه گفت: مگر ما برجام را تصویب نکردیم؟ چه دستاوری برای مردم داشت؟ مگر آقای طیب‌نیا نرفت و اف‌ای‌تی‌اف را امضا نکرد؛ پس چرا مشکلات پولی و مالی کشور حل نشد؟

سخنگوی نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه مجلس سه لایحه مقابله با پولشویی، پالرمو و مقابله با تروریسم را پذیرفت و تصویب کرد حال باید پرسید کدام یک مشکل ما را حل کرد. چرا به مردم دروغ می‌گویید؟ تصویب سی اف تی هم مشکل ما را حل نمی کند.

نقوی حسینی تصریح کرد: رئیس دولت دست خطی بنویسد و بگوید اگر با عضویت در این کنوانسیون مشکل کشور حل نشد، من را استیضاح کنید. اگر چنین تعهدی به ما بدهد نمایندگان بدون چون و چرا به کنوانسیون رأی می‌دهند.

انتهای پیام/4034/ن

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته