دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1397 - 02:28
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی:

طرح پرورش ماهی‌های خاویاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی اجرا می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی با تأکید بر لزوم مدیریت هزینه‌ها از راه‌اندازی استخر پرورش ماهی‌های خاویاری در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 316096
105078451_130915273cafcd.jpg

حسین شریفی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا اظهار کرد: مدیریت هزینه‌ها و صرفه‌جویی در برخی مصارف در کنار جذب درآمدهای غیر‌شهریه‌ای از اولویت‌های واحد بندر انزلی است.

وی افزود: با بررسی‌هایی که انجام شده، برخی هزینه‌ها را می‌توان کنترل کرد. برای مثال بوفه دانشگاه در اختیار پیمانکار قرار گرفت و علاوه بر حذف هزینه سلف دانشگاه، فضای آن در اختیار احداث سوله‌های ورزشی و استفاده دانشجویان رشته تربیت‌بدنی قرار گرفت.

شریفی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های حوزه دریا، تالاب و پرورش ماهی در بندر انزلی و توانمندی‌های اعضای هیأت علمی رشته شیلات، طرح پرورش ماهی‌های خاویاری با بررسی‌های میدانی و دقیق تدوین و ارائه شد. این طرح در جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تصویب شده و اکنون در حال تأمین منابع مالی هستیم تا روند اجرایی آن آغاز شود.

رئیس واحد بندر انزلی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان انزلی یک واحد دانشگاهی و یک مرکز بین‌الملل دارد که با توجه به سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر توسعه این مراکز، مقرر شد مهمانسرایی در بخش دیگری از زمینی که به پرورش ماهی اختصاص داده شده، راه‌اندازی شود. این طرح نیز در هیأت امنای استان تصویب شده است.

وی گفت: طراحی مرحله نهایی نیروگاه تولید برق منطقه آزاد انزلی که با نصب ژنراتور، آب جوش تولید می‌کند نیز از پروژه‌های برون‌دانشگاهی است که به اعضای هیأت علمی این دانشگاه واگذار شده و قرارداد آن نیز در روزهای آینده منعقد خواهد شد.

انتهای پیام/4062/4065/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته