دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1397 - 06:00
ادامه بی‌اعتنایی حامیان دولت به مشکلات مردم؛

فعال اصلاح‌طلب: دلیلی برای کنار گذاشتن تیم اقتصادی دولت وجود ندارد

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در ادامه بی‌اعتنایی به مشکلات مردم گفت: دولت افراد را بر اساس توانمندی، تخصص و تجربه‌ای که داشتند انتخاب کرده و دلیلی برای کنار گذاشتن آن‌ها وجود ندارد.
کد خبر : 316024

داریوش قنبری در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، همچنان با وجود مشکلات مهم اقتصادی و معیشتی در کشور، اعتقادی به ترمیم کابینه و تغییر مدیران اقتصادی ندارد و در همین رابطه گفت: اصلاً چرا دولت باید چنین کاری را انجام دهد؟ دولت افراد را بر اساس توانمندی، تخصص و تجربه‌ای که داشتند انتخاب کرده و دلیلی برای کنار گذاشتن آن‌ها وجود ندارد.

وی افزود: درست است که مشکلات و مسائل اقتصادی در جامعه وجود دارد ولی این مشکلات با تغییر مدیران حل نمی‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری، حل مشکلات اقتصادی را در گروی حل مشکلات سیاسی و دیپلماتیک دانست و گفت: دولت با مشکلی در عرصه سیاست خارجی مواجه شده و مسائلی که در عرصه اقتصادی وجود دارد ناشی از حوزه سیاست خارجی یعنی برگشت تحریم‌ها توسط ترامپ است که مسائل و مشکلات را ایجاد کرده است. حتی اگر هم بخواهیم از لحاظ مدیریتی مسائل را حل کنیم به‌هیچ‌وجه به نتیجه نخواهیم رسید؛ چرا که مشکلات ما ناشی از حوزه اقتصاد نیست که بخواهیم با تغییر مدیر مشکلات را حل کنیم! مشکلات کنونی، مشکلاتی هستند که ریشه در حوزه سیاست خارجی دارند و بنابراین تدبیر این مشکلات در حوزه دیگری است و تغییر مدیران حوزه اقتصادی مشکلات فعلی کشور را حل نمی‌کند.

قنبری مشکلات کنونی را به دلیل خروج آمریکا از برجام دانست و گفت: دولت روحانی با همین تیم اقتصادی در چهار سال گذشته توانست ثبات اقتصادی خیلی خوبی را در کشور ایجاد کند و تورم را مهار و رونق اقتصادی ایجاد کند! و اگر الآن مشکلی ایجاد شده به خاطر این است که در برجام و حوزه سیاست خارجی با مشکل مواجه شده‌ایم و دشمنان بدعهدی کردند و از برجام خارج شدند و مشکلاتی برای ما ایجاد شد.

وی با تأکید بر اینکه تغییر مدیران اقتصادی دردی را دوا نمی‌کند گفت: دولت باید از تغییر مدیران بپرهیزد، بلکه باید به دنبال این باشیم راهکاری که منجر به حل مشکل می‌شود را پیدا کنیم. 

وی ادامه داد: باید در حوزه دیپلماسی فعالیت‌های خاصی را آغاز کنیم که بتوانیم تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم و آمریکایی‌ها را وادار کنیم تحریم‌ها راکنار بگذارند.

انتهای پیام/4079/ن

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب