دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا خبر داد:

پرند زاهدی با «سرزمین آلایا» و رمان«من و مدیر و مرهمی که نبود» می‌آید

کارگردان «سرزمین آلایا» از ساخت این فیلم به تهیه‌کنندگی محمد حسین لطیفی خبر داد.
کد خبر : 315987
2575788.jpg

پرند زاهدی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اظهار کرد: این روزها چندین کار در دست دارم یکی ساخت مستند «از جان تا مرجان» و دیگری فیلمنامه «سرزمین آلایا» است که قرار است این فیلم سینمایی را به زودی بسازم.

کارگردان «سرزمین آلایا» بیان کرد:  مجوز کارگردانی فیلم اولی را در بخش سینمایی گرفتم و پس از به سرانجام رسیدن قصه درخواست پروانه ساخت می دهم.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «فرزندان ایران» ادامه داد: سال 79 اولین کارگردانی ام را با فیلم کوتاه «زیر خاکستر» انجام دادم  که در بخش مسابقه ایران و هم در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر شرکت داشت و بعد از آن همه نوشته‌ها یم را خود ساخته ام.

زاهدی درباره ساخت فیلم «نشان از بی نشانی» گفت: قرار بود چند سال پیش این فیلم را به تهیه کنندگی حمید آخوندی بسازم که وی فوت شد که متاسفانه بدون ایشان، ساختن فیلم آسان نباشد اما غیر ممکن نیست.

وی با بیان اینکه قطعا یک روز فیلم «نشان از بی نشانی » را خواهم ساخت گفت: این فیلم با محوریت جایگاه زنان در ۸ سال دفاع مقدس است و خیلی تلاش کردم که اولین سینماییم را در حوزه دفاع مقدس بسازم.

زاهدی با بیان اینکه علاقمند به ساخت فیلم دا بودم اما به دلیل اینکه شنیدم تهمینه میلانی و همایون اسعدیان برای ساخت آن اقدام کرده بودند منصرف شدم گفت:  کتابهای دفاع مقدس که نویسنده آن خانم بودند را میخوانم و دنبال می کنم و شاید «نشان از بی نشانی» ردپایی از همه این کتابها را داراست.

وی با ابراز نگرانی از اینکه نباید عرصه دفاع مقدسی فراموش شود افزود: ای کاش نگذاریم زمان ساخت و نگارش آن بگذارد چرا که حامل بسیاری از پیامها برای نسل های بعدی خواهد بود و تنها راه پاسداشتِ حرمت خونِ مردانِ ایران همین آثار ساخته شده و نوشته شده دفاع مقدس است.

زاهدی از چاپ دوم کتاب «حال چرند یک پرند» خبر داد و اضافه کرد: این کتاب که سال پیش رونمایی شد به مرحله دوم چاپ کتاب رسیده و همینطور رمان دیگری در حال نگارش دارم به نام «حال خوب مدیرما» که انشاءالله پس از پایان کار آن را تبدیل به فیلم خواهم کرد.

به گزارش آنا، پرند زاهدي فارغ التحصيل رشته نمايش از دانشگاه آزاد است. وي فعاليت سينمايي خود را از سال ۱۳۷۴ با فيلم «شيرين و فرهاد» آغاز كرد. وي ساخت سريال «فرزند ايران» و فيلم كوتاه «هستي»، «زير خاكستر» و تله فيلم‌هاي «عروس زندان»، «آبي گاهي آسمان» در جشنواره فیلم فجر کاندید بخش ویدیویی بود و «آلونك» را در كارنامه خود دارد. فیلم «زیر خاکستر» این کارگردان در جشنواره فیلم فجر سال ۸۱ کاندیدای دریافت دو جایزه در بخش مسابقه بین الملل و فیلم کوتاه ملی شده بود.

انتهای پیام/4046/

انتهای پیام/

برچسب ها: محمد حسین لطیفی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته