دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اداره ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی آستان قدس رضوی خبر داد:

پیش‌بینی تشرف 120 هزار زائر غیر ایرانی به حرم رضوی در دهه پایانی صفر

رئیس اداره ارتباطات و همکاری‌های بین المللی آستان قدس رضوی از پیش‌بینی تشرف 120 هزار زائر غیر ایرانی به حرم رضوی در دهه پایانی صفر خبر داد.
کد خبر : 315916
5a23a1eadd520_5a23a1eadd55d.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سید حامد ملکوتی‌تبار، به اهمیت خدمت‌رسانی شایسته به زائران اشاره و اظهار کرد: خدمت‌رسانی به زائران امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) توفیق بزرگ و لطفی الهی است.

وی با بیان اینکه در دهه پایانی ماه صفر دو مناسبت مهم اربعین حسینی و شهادت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) قرار دارد، گفت: نزدیکی و کنار هم بودن این دو مناسبت مهم موجب شده تا زائران زیادی از کشورهای مختلف اسلامی همچون هند، افغانستان، پاکستان، به سمت ایران، عراق و مشهد مشرف شوند.

ملکوتی‌تبار تصریح کرد: زائران چند روز قبل از اربعین حسینی از دو مرز میرجاوه در زاهدان و دوقارون در خراسان رضوی وارد ایران می‌شوند. این زائران از مرز شلمچه به کربلا سفر می‌کنند و بعد از شرکت در مراسم اربعین حسیني برای زیارت حضرت رضا(ع) دوباره به ایران و مشهد‌الرضا(ع) باز می‌گردند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 70 هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه و 35 هزار زائر افغانستانی از مرز دوقارون وارد ایران شدند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم این آمار 15 درصد رشد داشته باشد و امسال بالغ بر 120 هزار زائر غیر‌ایرانی به ایران و مشهدالرضا(ع) سفر کنند.

رئیس اداره ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی مرکز امور بین‌الملل آستان‌قدس‌رضوی با بیان اینکه برای خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) «ستاد اربعین» در کشور فعالیت می‌کند، گفت: گروه‌های مردمی، دستگاه‌های دولتی و غیر‌دولتی به‌ویژه آستان‌قدس‌رضوی در این ستاد عضو هستند و به زائران حسینی ارائه خدمت می‌کنند، اما به مناسبت شهادت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) ستاد خاصی وجود ندارد و تمام نگاه‌ها معطوف به آستان‌قدس‌رضوی است.

وی ادامه داد: حضور تعداد گسترده زائران غیر ایرانی در مشهدالرضا(ع) نیازمند خدمت‌رسانی شایسته در زمینه‌های مختلف بهداشتی، رفاهی، اسکان، تغذیه، فرهنگی، امنیتی و ... است.

وی افزود: آستان‌مقدس‌رضوی در دهه آخر صفر اسکان سه روزه زائران غیر‌ایرانی را در زائرسرا، زائرشهر، حسینیه امام خمینی(ره) در دستور کار دارد، همچنین تغذیه این زائران در سه وعده صبحانه، نهار و شام نیز برنامه‌ریزی شده است.

ملکوتی‌تبار گفت: با هماهنگی با بنیاد سلامت، دارالشفاء و بیمارستان رضوی اکیپ‌های سیار در محل اسکان زائران غیر‌ ایرانی مستقر خواهند شد. همچنین تلاش می‌کنیم تا بسته‌های فرهنگی ویژه زائران پاکستانی، افغانستانی و هندی به‌صورت مجزا تهیه و به‌عنوان هدیه به آن‌ها تقدیم کنیم. 

 انتهای پیام/4072/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
کمیل 166
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
۰
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا بطلب ما را
هلدینگ شایسته