دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1394 - 17:21
حاشیه نگاری آنا از اختتامیه سی‌و دومین اجلاس روسای و مدیران آمورش و پرورش کشور

از تشویق ممتد هاشمی رفسنجانی تا تداوم حرکات کششی روسای آموزش و پرورش

آخرین روز از اجلاس روسای و مدیران آمورش و پرورش کشور در حالی پایان یافت که حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شور و شعف فروانی را در میان حضار بوجود آورد و صحبت‌های وی بارها از سوی حاضرین در سالن مورد تشویق قرار گرفت.
کد خبر : 31578

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سومین روز از سی‌و دومین اجلاس روسا و مدیران آمورش و پرورش کشور مانند دو روز گذشته از ساعت 8 صبح آغاز به کار کرد. 750 نفر از مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق کشور طی این 3 روز در سالن همایش‌های برج میلاد در کنار هم جمع شدند تا درباره آخرین موضوعات و مشکلات مربوط به آموزش و پرورش با یکدیگر به بحث و گفت‌و‌گو بپردازند.


طی روزهای گذشته رئیس جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی به این اجلاس دعوت بودند که به دلیل مشغله کاری رئیس جمهوری، مشاور خود حسام‌الدین آشنا را به این اجلاس فرستاد و محمد حسن ابوترابی فرد به نیابت از علی لاریجانی روز گذشته در اجلاس روسا و مدیران آمورش و پرورش کشور حضور پیدا کرد.


مهمان ویژه روز سوم و آخر این اجلاس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بود که با حضور خود در این اجلاس شور وشعف فراوانی را در بین حضار به وجو آورد. در ابتدای ورود ایشان به سالن همایش آنها مدام شعار می‌دادند «هاشمی، هاشمی خدانگهدار تو» و «صل علی محمد، یاد خمینی آمد».



آیت الله هاشمی در پاسخ به ابراز احساسات حضار تا انتهای سن رفت و سپس در جایگاه خود در کنار وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت. در ادامه مجری برنامه اعلام کرد که عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی هم در سالن حضور دارند که اعلام این موضوع با تشویق حضار همراه بود.


در آغاز برنامه قاری نوجوان محمد زاهدی به قرات آیاتی از قرآن کریم پرداخت که پس از پایان تلاوت قرآن توسط او از سوی وزیر آموزش و پرورش و آیت‌الله هاشمی مورد تشویق و تقدیر قرار گرفت.



وزیر آموزش و پرورش به عنوان اولین سخنران به روی سن رفت و در ابتدا از حضور آیت‌الله رفسنجانی تقدیر و تشکر به عمل آورد.


وی طی سخنانی اظهار کرد: این باعث افتخار است که در سومین روز اجلاس میزبان عزیزی باشیم که در جای جای انقلاب نقش اصولی و تعیین کننده ای داشته اند.


وزیر آموزش و پرورش، نبود انگیزه کافی در معلمان را از چالش‌های نیروی انسانی آموزش و پرورش دانست و گفت: ضرورت به‌روز رسانی مهارت و توجه به شایستگی های معلمان از اصلی ترین اهداف آموزش و پرورش است که ما امیدواریم در طول برنامه ششم توسعه مورد عنایت دولت، مجلس و بزرگواران کشور قرار گیرد.



پس از سخنرانی وزیر آموزش و پرورش نوبت به آیت‌الله هاشمی رسید تا برای ارایه سخنرانی خود به روی سن آید اما وقتی که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جایگاه سخنران قرار گرفت، حضار با تشویق زیاد به هاشمی اجازه نمی‌دادند سخنرانی‌اش را آغاز کند.



آیت‌الله با بیان اینکه از تشویق‌های حضار احساس شرمندگی می‌کند، در نهایت وقتی با اصرار از حضار خواست که بنشینند، سخنانش را با تشکر از معلمان و وزارت آموزش و پرورش آغاز کرد و با دیدن تصاویر شهیدان رجایی و باهنر در این اجلاس با گرامیداشت یاد و خاطره آنها اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات آنها تا امروز ادامه دارد و مجموعه آموزش و پرورش به واسطه اقدامات تأثیرگذار این دو شهید بزرگوار مؤثرترین بخش جامعه است.


وی با اشاره به شعار اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش با عنوان «امروز تحول، فردا بالندگی»، گفت: شعار خوبی برای این اجلاس انتخاب کردید؛ چراکه متناسب با شرایط و دوره امروز است. من شرایط کنونی کشور را زمان تحول می‌بینم، ما در دوره گذشته دچار انحراف بزرگ شدیم؛ البته قبل از آن هم دچار فراز و نشیب‌هایی شده‌ایم که به ما آسیب زده است. افراط و تفریط همیشه مضر است. بی‌تفاوت‌ها و تندروهای بی‌ترمز همیشه به کشور آسیب زده‌اند. شاید این افراطیون در شرایط خاص بتوانند مؤثر باشند اما در مجموع ما بهره‌ای از افراط و تفریط نمی‌بریم چراکه افراط و تفریط اول از همه مخالفت با اسلام و قرآن است.


آیت‌الله هاشمی ادامه داد: می‌گفتند تابوی مذاکره با آمریکا شکسته است در صورتی که مذاکره با آمریکا از ماه‌ها قبل از انتخابات شروع شده بود. رهبری با وجود پیغام سلطان قابوس، ماه‌ها قبل از انتخابات موافقت کرده بودند که مذاکره‌ای با آمریکا در زمینه هسته‌ای صورت گیرد. دو اجلاس برگزار شد اما ادامه پیدا نکرد چراکه نیاز به تیم‌های مسلط و پشتیبانی کافی داشت. مردم هم خبر نداشتند که بخواهند حمایت کنند. آن زمان دلواپسان هم حتی خبر نداشتند که بخواهند حمایت نکنند. در نهایت مذاکرات از سرگرفته شد و رهبری گفتند که با مذاکره مخالفتی ندارند.


رئیس هیات مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در ابتدای جنگ می‌خواستیم چند جمله از قطعنامه عوض شود ولی این اتفاق نیفتاد و جنگ هشت سال ادامه یافت با وجود جنگ آنها به این نتیجه رسیدند که به همان حرکت اول بازگردند چراکه به هر قسمت از خاک ایران وقتی حمله می‌شد ایران شکست نمی‌خورد و از موضع ضعف وارد نمی‌شد
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: دولت روحانی ذاتا انگیزه کافی برای مذاکره و تحول را داراست ولی دولت قبل انگیزه جلوگیری از تکامل را داشت.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که سخنانش برای چندمین بار با تشویق و کف زدن‌های ممتد حضار مواجه شده بود، گفت: دکتر روحانی همواره در هر مسئولیتی که داشت متعادل عمل می‌کرد. در نهایت مذاکرات از سوی این دولت پیگیری شد و کار بسیار سختی بود. در دوره ما هم مذاکراتی انجام شد که البته کوتاه‌تر بود، آن زمان دلواپس هم در این طرف و هم در آن طرف کمتر بود. آن طرف می‌خواست که مذاکره کند ما هم می‌خواستیم که مذاکره کنیم؛ البته چانه‌زنی‌ها کمتر بود.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شما مدیران و معلمان باید به گونه‌ای عمل کنید که هر روز این 12 میلیون دانش آموز یک گام به جلو بروند و بتوانند برای آینده موثر باشند.


وی اظهار کرد: باید بدانید که در آمریکا یک جنگ سرد به وجود‌‌آمده است. دو حزب بزرگ جهانی در مقابل هم به خاطر ایران صف کشیده‌اند. دموکرات‌ها می‌گویند که ایران تعادل دارد و با سواد شده است و باید با آن مذاکره کنیم. می‌گویند که ایران به دنبال بمب هسته‌ای نیست و ما باید در امور مختلف به ایران کمک کنیم.


رئیس هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: اکنون همه کشورها می‌خواهند در زمینه هسته‌ای به ما کمک کنند و به ما کالای دو منظوره بدهند در صورتی که پیش از این تحریم بودیم و به ما کالای دو منظوره نمی‌دادند. آن‌ها از ما چیزی جز شفافیت نمی‌خواهند. آن‌ها می‌خواهند که ما اعتماد دنیا را جلب کنیم که تصمیم نداریم بمب هسته‌ای داشته باشیم.


وی تأکید کرد: دنیا بداند که ما از بمب هسته‌ای متنفریم چون که از آسیب‌های بمب هیروشیما در ژاپن آگاهیم و ما آن را نمی‌خواهیم.



پس از پایان سخنرانی آیت‌الله هاشمی مجددا تا زمان خروج از سالن مورد تشویق گرم حضار قرار گرفت. در ادامه مراسم میزگردی با حضور محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، محمد حسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، حسن حسینی مدیر کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش و هاشم مسعودی مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد که در این میزگرد به بررسی طرح رتبه بندی معلمان پرداختند.


در ادامه این مراسم طبق روزهای پیش مدیران آموزش و پرورش دقایقی را به انجام حرکات ورزشی و کششی گذارندند که البته انجام این حرکات طی روزهای گذشته سوژه بسیاری از اخبار و عکس‌های خبری شده بود.



پس از استراحتی چند دقیقه‌ای وزیر آموزش و پرورش در جمع روسا حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد که از جمله مهمترین این سوالات که خبر خوشی برای فرهنگیان به حساب می‌آمد، در خصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان بود که از این پس آموزش و پرورش با عقد قرار داد با یکسری مراکز درمانی از صفر تا صد هزینه‌های بیمه شده را پرداخت کند و افرادی که با بیماری‌های خاص و پر هزینه مواجه می‌شوند از این طریق به مداوا بپردازند.


در ادامه مراسم اختتامیه اجلاس روسای و مدیران آمورش و پرورش کشور اسامی 30 نفر از مدیران موفق و برگزیدگان تجارب برتر اعلام شد و از سوی وزیر آموزش وپرورش مورد تقدیر قرار گرفتند.


پس از پایان این مراسم مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور در قالب کاروان‌هایی به محل اجلاس حرکت کردند تا در آنجا شام را مهمان حسن روحانی باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته