دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1394 - 16:44
با حضور در واحد شیراز

ابطحی: توسعه رشته پرستاری از اولویت‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است/ سرباز حوزه سلامت جامعه هستیم

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از مسئولان و دست‌اندرکاران واحدهای دانشگاهی که مجری رشته‌های علوم پزشکی هستند به عنوان سربازان حوزه سلامت در جامعه یاد کرد و توسعه و رشد رشته پرستاری را از اولویت‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی دانست.
کد خبر : 31570

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سیدعلی ابطحی در جلسه‌ای که به منظور بررسی چگونگی مشارکت و سرمایه‌گذاری واحدهای دانشگاهی استان فارس در راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان امام علی (ع) واحد کازرون و همچنین حل مشکلات دانشجویان علوم پزشکی و نحوه استفاده دانشجویان دوره‌های بالینی برگزار شد، گفت: دکتر میرزاده از مسئولان بزرگ و مفاخر بزرگ کشوری محسوب می شود تا حدی که در هر جا بوده تاثیرات بسیاری داشته و خوشحالیم که استادی فرهیخته و مدیری موفق در کارهای اجرایی در دانشگاه آزاد حضور دارد و بی شک مدیریت عقلانی و منطقی وی در ارتقاء کیفی و کمی تحصیلات تکمیلی و ارتقای آموزشی در تمامی سطوح مثال زدنی است و تاکید ویژه‌ای در توسعه و گسترش رشته‌های علوم پزشکی و رشته‌های بین رشته‌ای دارد.








با حضور دکتر ابطحی، مقرر شد متناسب با تعداد دانشجویانی که در هر یک از واحدهای استان فارس مشغول به تحصیل هستند، مبالغی برای تجهیز و راه‌اندازی این بیمارستان در طی دو قسط به واحد کازرون پرداخت شود

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد رشته‌های علوم پزشکی و رشته‌های تحصیلی بین رشته‌ای پزشکی و ظرفیت‌سازی اصولی و منطقی و شیوه صحیح مدیریت را لازمه توسعه این حوزه در سطح کشور و سلامت جامعه دانست و گفت: اصل اصلی مدیریت تغییر و اعتمادسازی است و مدیر توانمند اول اعتماد را فراهم می‌سازد. اگر شما هم در بین مدیران و کارکنان ایجاد اعتماد کنید می‌توانید موقعیت بهتری را در حوزه مدیریت علوم پزشکی داشته باشید.


وی گفت: در بحث پزشکی مدیریت زمان شاخص اصلی مدیریت است؛ به عنوان مثال طی سال‌های گذشته تجهیزات برای دانشگاه خریده شده ولی انگار دست نخورده و شامل مرور زمان شده است و از این رو ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی برای مدیریت زمان پا به عرصه گذاشته است تا به نحو احسن و همکاری و همدلی هر یک از ما مسئولان، بتواند گام‌های موثری را در حوزه آموزش بردارد.


این مسئول ادامه داد: ما به کمک دکتر میرزاده توسعه کیفی با آمایش سرزمینی را متناسب با نیازها همراه کرده‌ایم. رئیس دانشگاه آزاد تمامی واحدهای شمال شهر را در سه بلوک جمع و تجمیع اول را که کم کننده هزینه‌ها بوده اجرا کرد در تجمیع دو به هم‌افزایی قدرت و نیروی انسانی با صرفه‌جویی در فضاها توجه شد. به طور کلی دکتر میرزاده در تجمیع 1 و 2 هم‌افزایی و هماهنگی را مد نظر قرار داد.


ابطحی تصریح کرد: نگاه دکتر میرزاده به حوزه علوم پزشکی، یک نگاه علمی است که بر توسعه و اثربخشی آن چه در زمان حال و چه در آینده معطوف است و در این راه نیاز به یک مدیر اقتصادی موفق و برون سپاری امور مربوطه می‌تواند نقش مهمی را در این حوزه ایفا کند.



به گزارش آنا، دکتر حمزه سارویی رئیس دانشگاه آزاد فارس در ابتدای این جلسه با توجه به دغدغه واحدهای مجری علوم پزشکی در فارس نسبت به رفع مشکلات آموزش بالینی دانشجویان، خواهان همکاری و مشارکت واحدهای دانشگاهی در راستای راه‌اندازی بیمارستان آموزشی امام علی (ع) واحد کازرون و بهره‌گیری آنان از ظرفیت‌های آموزشی این بیمارستان در آینده شد.


وی خاطرنشان کرد:باید نهایت همکاری و هماهنگی در بین واحدهای دانشگاهی وجود داشته باشد و مشکلات خود را از طریق تعامل با یکدیگر برطرف کنیم و به سرمنزل مقصود که همانا پیشرفت و توسعه علمی در سطح کلان دانشگاه است، دست یابیم.


در این جلسه روسای واحدهای دانشگاهی مجری علوم پزشکی در استان فارس نیز حضور داشتند و مقرر شد متناسب با تعداد دانشجویانی که در هر یک از واحدها مشغول به تحصیل هستند، مبالغی برای تجهیز و راه‌اندازی این بیمارستان در طی دو قسط به واحد کازرون پرداخت شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته