دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1397 - 02:05
یاران مهربان/ 76

کتابی برای شناخت سلوک ماتم اهل‌بیت(ع)

کتاب«سلوک ماتم» به دنبال سنجش شیوه‌های عزاداری با معیار آموزه‌های اهل‌بیت(ع)است.
کد خبر : 315625
solok.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سید مسعود عمرانی در کتاب «سلوک ماتم» به دنبال سنجش شیوه‌های عزاداری اهل‌بیت(ع) با سنگ محکی مطمئن همچون تعالیم و سیره و گفتار ائمه اطهار(ع) است. بر این مبنا نویسنده، تاریخچه و جوهره عزاداری، آیین‌ها و شیوه‌های آن و الگوهای مختلف عزاداری برای ائمه معصومین (ع) را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. 

سلوک ماتم در اصل رساله دکتری سید مسعود عمرانی با عنوان «شیوه های سوگواری در رثای معصومان از دیدگاه روایات شیعه» است. دوستداران اهل بیت، طلاب و محققان علوم دینی، وعاظ، مداحان و پژوهشگران حوزه جامعه شناسی تشیع در زمره گروه‌هایی هسند که محتوای این کتاب برای آنها مفید خواهد بود.

اعتبار روایات سوگواری‌ها، عزاداری بر اهل بیت (ع) قبل از ظهور اسلام، چگونگی عزاداری ائمه (ع) بر مصائب خود، سیر تحول شیوه‌های عزاداری از دوران حیات امامان شیعه(ع) تاکنون و چگونگی تمایز میان روش‌های صحیح و غیرصحیح عزاداری از جمله مضامین مهمی است که در این کتاب به آن پرداخته می شود. 

رساله حجت‌الاسلام سید مسعود عمرانی پیش از تبدیل شدن به کتاب، در نخستین جشنواره‌ حدیث شیخ کلینی در رشته‌ سیره به عنوان اثر منتخب معرفی شده بود. این پژوهشگر علوم دینی در سال 1360در مشهد متولد شده و هم اکنون نیز عضو هیأت علمی گروه فقه و اصول دانشگاه علوم اسلامی رضوی است. «خداشناسی در دعای عرفه» عنوان کتاب دیگری است که توسط وی به رشته تحریر در آمده است. 

کتاب سلوک ماتم نوشته سید مسعود عمرانی در سه فصل و342صفحه و به قیمت 16هزار تومان توسط نشر خیمه به زیور طبع آراسته و در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

انتهای پیام/4072/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته