دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1397 - 16:29
در شهر تاریخی نیاسر صورت گرفت؛

افتتاح هفته جهانی فضا با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

مراسم افتتاح هفته جهانی فضا، صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهر تاریخی نیاسر کاشان برگزار شد.
کد خبر : 315592
IMG_20181004_160310_632.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کاشان، این مراسم همزمان با آغاز همایش نجوم و گردشگری فضاپایۀ نیاسر با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل و نیاسر در مجلس شورای اسلامی، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی براری معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران، علی‌اکبر مرتضایی قهرودی فرماندار کاشان و جمعی از مدیران و مسئولان برگزار شد. 

جهرمی در حاشیه این همایش به اتفاق دیگر مهمانان از مکان‌های مختلف فرهنگی و تاریخی شهر سبز نیاسر دیدن کردند.

به گزارش خبرگزاری آنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات در بدو ورود به شهرستان کاشان به دیدار آیت‌الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان رفت.

احداث پارک گردشگری فضاپایه در نیاسر

آذری جهرمی در این دیدار با بیان اینکه مردم کاشان شایسته خدمات خوب هستند که بر عهده ماست، به احداث پارک گردشگری فضاپایه در نیاسر اشاره کرد و گفت: علم نجوم علم خضوع است و هرچه در آن بیشتر مکاشفه شود به حقیر بودن نقش انسان و قدرت لایزال خداوند متعال پی برده می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان نیز حضور یافت و به بررسی مشکلات و‌موانع ارتباطی موجود در منطقه پرداخت.

وزیر جوان کابینه دوازدهم در این جلسه درباره برخی از مشکلات ارتباطی روستاهای کاشان گفت: فقط دو مورد شکایت مردمی در مورد آنتن‌دهی و پوشش تلفن همراه در چهار روستا داشتیم. از مجموع ۶۳ روستای این منطقه ۳۷ روستا به فیبر نوری متصل شدند و ۴۵ روستا نیز در فاز یک دارای بستر اینترنت پرسرعت شدند و مابقی نیز تا پایان شهریور ۹۸ مشکل‌شان رفع می‌شود. 

آذری جهرمی با اشاره به مشکلاتی چون تملک اراضی و ممانعت مردمی مقابل نصب آنتن‌های BTS، اظهار کرد: اگر شهرداری راوند مجوز نصب آنتن BTS را بدهد، اجرای طرح آغاز می شود و تا پایان سال، ۱۸ سایت در شهر کاشان و روستاهای اطراف برای تکمیل پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه نصب می‌شود. 

کلنگ‌زنی پارک گردشگری فضاپایه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش نجوم و هفته گردشگری فضاپایه که در نیاسر کاشان برگزار شد هم با اعلام آغاز کلنگ‌زنی پارک گردشگری فضاپایه در منطقه نیاسر کاشان گفت: ‎در هفته جهانی فضا و نجوم هستیم پس حرف‌های فضایی نزنیم، حقوق‌های نجومی برای خودمان اختصاص ندهیم؛ اما برای مردم نجومی تلاش کنیم و قدردان آنها باشیم که در برابر فشارها از خود پایداری نشان دادند.

 آذری جهرمی در نخستین روز از هفته جهانی فضا با اشاره به سوره یاسین در قرآن مجید و بحث نجوم، گفت: اگر امروز کسانی که در جهان دست به خشونت و‌ خونریزی می زنند و سیاست خود را بر این اساس پیش می بردند به علم نجوم رجوع می کردند براحتی می‌دیدند چیزی که به‌دنبال آن در زمین هستند  و برای آن تلاش می کنند، شاید به اندازه غباری از منظومه شمسی نباشد.

آذری جهرمی با بیان اینکه طراحی پارک گردشگری فضاپایه برای ترویج علم نجوم مطابق استانداردهای بین‌المللی آغاز شده، اظهار کرد: امروز در هفته جهانی فضا کلنگ‌زنی آن را آغاز می‌کنیم.

 رئیس سازمان فضایی ایران نیز در این همایش با اعلام آغاز هفته جهانی فضا گفت: این هفته با شعار «فضا، جهان سراسر متحد» در حالی برگزار می شود که هفته جهانی فضا به ابتکار و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تعیین و در تاریخ ثبت شد. 

 مرتضی براری با اشاره به درآمدزایی کشورها از کاربردی کردن فناوری‌های فضایی تصریح کرد: در ۱۰ ساله نخست فعالیت در صنعت فضایی رتبه نخست علمی این حوزه در منطقه و رتبه ۱۵ در جهان را به دست آوردیم؛ بنابراین هدف مان این است که اقتدار علمی را به اقتدار اقتصادی در این حوزه تبدیل کنیم. 

وی با توجه به احصای بستر سرمایه‌گذاری در صنعت فضایی گفت: فضا، علاوه بر کاربردهایی که در زندگی دارد، دارای جذابیت زیادی در نجوم بوده که با ظرفیت خدادادی موجود، نخستین پارک رصد در نیاسر کاشان در حال پیگیری است.

همایش‌ نجوم و گردشگری فضاپایۀ نیاسر از ساعت 9 صبح تا 16 عصر امروز در شهر نیاسر برگزار شد.

همایش تسبیح ستارگان کویر مرنجاب هم عصر امروز از ساعت 16 تا 23 به‌مناسبت هفتۀ جهانی فضا در کاشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/4062/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته