دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خانه هنرمندان ایران میزبان نمایشگاه «ته ران»

نمایشگاه آثار برگزیده دومین جشنواره عکاسی بافت تاریخی «ته-ران» با رویکرد زندگی در محلات قدیم از روز بیست و سوم بهمن ماه در خانه هنرمندان ایران افتتاح شده است.
کد خبر : 3152

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، این نمایشگاه هم‌چنان که زندگی و تکاپو در بازار تهران و زیبایی‌های مناظر تاریخی و معماری آن را به نمایش درآورده است، نمایانگر نوعی درهم‌ریختگی، بی‌توجهی و تباهی نیز است.


در این نمایشگاه، از میان 4500 عکس ارسال شده به دبیرخانه جشنواره عکاسی«ته-ران»، 110 عکس به انتخاب هیات داوران برای نمایش در بخش نمایشگاهی انتخاب شده است.


دومین جشنواره عکاسی بافت تاریخی«ته-ران» از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران و مشارکت کمیته پیگیری خانه‌های تاریخی تهران و حضور کمیسیون ملی یونسکو ایران، کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم)، خانه هنرمندان ایران و انجمن عکاسان میراث فرهنگی برگزار شده است.


ساعد نیک‌ذات دبیری هنری این جشنواره را بر عهده داشته است و سیداحمد محیط طباطبایی: داور حوزه میراث فرهنگی، سیمون ایوازیان: داور حوزه معماری تاریخی، نادر داودی و مریم زندی: داوران حوزه عکس اجتماعی، ابراهیم صافی: داور حوزه عکس میراث برخی از داوران این جشنواره هستند.


در این نمایشگاه آثاری از عکاسانی چون بوالفضل سلمان‌زاده، احسان بایندریان، احمد بلباسی، اصغر خمسه، امید‌رضا اکبری، امیر‌حسین طالبی خامنه، آزاده تهرانی، برنا میراحمدیان، بهاره خیرخواه، بهزاد بهروزنیا، پرهام شکیبایی، پیمان پوست‌دوزان، پیمان حمیدی‌پور، پیمان ملکی‌مقدم، جاوید تفضلی، جواد روئین، حامد سوداچی، حامد فرج‌الله‌، حسن کلی، حمید‌رضا درجاتی، حمید گردان، راضیه خجسته‌پور، زهرا عطار‌های طهرانی، زینب مریخ‌پور، سامان دزیانیان و.... به نمایش درآمده است.


قرار است از بین این اسامی،پنج هنرمند به عنوان نفرات اول تا پنجم و 4 نفر شایسته تقدیر شناخته شوند که در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران معرفی خواهند شد.


آیین اختتامیه نمایشگاه «ته-ران» و اهدا جوایز به نفرات برگزیده این جشنواره روز 29 بهمن‌ماه از ساعت 13 تا 16:30 در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.


علاقه‌مندان برای دیدن از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، نگارخانه‌های بهار و تابستان خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته