دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نایب‌رئیس کمیسیون انجمن صادرکنندگان برتر کشور در گفتگو با آنا:

سردرگمی صادرکنندگان زعفران با بخشنامه‌های مختلف دولتی

نایب‌رئیس کمیسیون انجمن صادرکنندگان برتر کشور گفت: صادرکنندگان زعفران با ابلاغ بخشنامه‌های متعدد دولتی دچار سردرگمی شده‌اند.
کد خبر : 315185
شریعتی مقدم.jpg

علی شریعتی مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی و با افزایش ناگهانی نرخ ارز در ماه‌های گذشته شاهد گرانی در حوزه بسته‌بندی زعفران‌های تولیدشده در کشور بوده‌ایم،گفت: در شرایط کنونی بسیاری از تولیدکنندگان زعفران با زیان‌های مالی زیادی روبه‌رو هستند. 

وی با انتقاد از افزایش بی‌رویه و ناهمگون هزینه‌های تولید زعفران صادراتی در کشور گفت: قیمت هر کیلوگرم زعفران بر پایه صادرات گمرکی حدود هزار و 450 دلار است ولی در شرایط کنونی قیمت واقعی صادرات زعفران برای تولیدکنندگان حدود 800 دلار است که این تفاوت قیمت موجب وارد شدن خسارت به تولیدکنندگان زعفران ایرانی شده است. 

وی خواستار توجه ویژه دولت به تولیدکنندگان زعفران در کشور شد و گفت: دولت برای زعفران کاران باید شرایطی را مهیا کند که زعفران کار از فروش محصول خود زیان نبیند و یا شاهد خرید محصول زعفران‌کاران از سوی دلالان و سوداگری آن‌ها در بازارهای صادراتی نباشیم. 

نایب‌ رئیس کمیسیون انجمن صادرکنندگان برتر کشور با اشاره به اینکه صادرکنندگان زعفران با ابلاغ بخشنامه‌های متعدد دولتی در اجرای امور خود دچار سردرگمی شده‌اند،گفت: صادرات زعفران برای کشور ارزش‌افزوده و ارزآوری بسیار زیادی دارد که دولت باید به این موضوع توجه ویژه‌ای کند. 

انتهای‌پیام/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
۰
دولت همه رو بیچاره کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
۰
زعفرون مگه صادر هم میشه
هلدینگ شایسته