دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1394 - 13:34
در گفت‌و‌گو با آنا

مجید جلالی: جوان‌گرایی در فوتبال به بن بست خورده‌ است/ وجود قوانین ضد سازندگی درفوتبال ایران

سرمربی تیم سایپا اظهار کرد: متولیان فوتبال ایران تمایلی به جوانگرایی در فوتبال ندارند.
کد خبر : 31506

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، مجید جلالی این فصل برخلاف فصول گذشته مربیگری‌‌اش در تیم های مختلف عمل کرد و به جای جذب بازیکنان جوان چند بازیکن باتجربه را به سایپا آورد. این اقدام جلالی باعث شد سایپا پیرترین تیم لیگ پانزدهم شود. سرمربی سایپا درباره علت تغییر رویکرد خود در لیگ پانزدهم به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «باشگاه سایپا این فصل تمایلی به صرف هزینه برای بازیکنان جوان نداشت و نسبت به تیم های پایه خود دلسرد بود چرا که بخاطر قوانین ناقص فوتبال ایران هیچ گونه حمایتی از سوی متولیان فوتبال کشور نسبت به تیم های پایه مشاهده نکرد.»


وی افزود: «این موضوعی نیست که مختص باشگاه سایپا باشد. شما هیچ باشگاهی را نمی توانید پیدا کنید که در بخش تیم‌های پایه فعالیت مستمری داشته باشد. بهتر است مسئولان فوتبال مملکت جواب بدهند که چرا هیچ باشگاهی علاقه‌مند به صرف هزینه در تیم‌های پایه خود نیست و از مسیری که رفته بازگشته است؟ معتقدم موضوع سازندگی در فوتبال ایران به بن بست رسیده چون خیلی‌ها نمی‌خواهند نسل آینده این فوتبال ساخته شود.»


جلالی در ادامه خاطرنشان کرد: «ما قوانینی در کشور داریم که آن قوانین ضد سازندگی است. سرمایه‌گذارانی که وارد فوتبال می شوند نیاز به تضمین دارند. آنها می‌خواهند سرمایه ای که وارد فوتبال کرده‌اند را حفظ کنند نه اینکه آن را از دست بدهند. در نتیجه چند میلیارد تومان خود را صرف جذب بازیکنان با تجربه و پا به سن گذاشته می کنند تا تیم‌شان در کوتاه مدت نتیجه بگیرد.»


سرمربی سایپا در خصوص طرح ۹ نفره شدن نیمکت تیم‌ها در لیگ پانزدهم، تصریح کرد: «چند روز پیش تاج رئیس سازمان لیگ تلفنی به من گفت از این هفته این طرح اجرایی می شود و شما در مصاحبه هایی که می کنید موضوع 9 یار ذخیره هر تیم را اعلام کنید.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته