دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:

کار موازی در عرصه حاکمیت باعث فساد و هدر رفت منابع می‌شود

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان‌اوقاف و امور خیریه گفت: کار موازی در عرصه حاکمیت باعث اختلال، فساد و هدر رفت منابع می‌شود و ما با چنین عملکردی در فعالیت‌های قرآنی مخالفیم.
کد خبر : 314998
636594016173518284_lg.jpg

حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه حج و زیارت و اوقاف و امور خیریه گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در‌خصوص چگونگی تجمیع و وحدت رویه فعالیت‌های قرآنی در کشور اظهار کرد: در‌حال‌حاضر برخی مأموریت‌های قرآنی است که در بخش حاکمیتی دارای چند متولی است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: هیچ‌کس این را انکار نمی‌کند که تعدد و تکثر کارهای قرآنی در بخش‌های عملیاتی بسیار ستوده است و مثلاً اینکه همه مدارس، مساجد، حوزه‌ها و دانشگاه‌های ما دارای دارالقرآن باشند، اقدام موازی تلقی نمی‌شود، بلکه کار موازی آنجاست که در یک مأموریت چند نهاد بخواهند سیاست‌گذاری کنند.

وی گفت: کار موازی در عرصه حاکمیت باعث اختلال، فساد و هدر رفت منابع می‌شود و ما با چنین فعالیت‌هایی مخالفیم.

حسینی بیان کرد: اگر قرار است فعالیت‌های قرآنی به طور کامل تجمیع شود، می‌بایست یک دستگاه حاکمیتی مرجع کار باشد و دیگران کارهایی را که در عرصه حاکمیتی دارند را به او بسپارند و در صورتی‌ که قرار نیست این اتفاق بیفتد کارهای موازی باید حذف شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: اگر بنده به عنوان مرجع صدور مجوز برای فعالیت‌های قرآنی هستم، دیگران باید در عرصه دیگر فعالیت‌های قرآنی همچون کارهای تبلیغی، ترویجی- قرآنی و یا آموزش و پژوهش بپردازند و این‌ که ما در‌عرصه حاکمیت کارهای یکدیگر را تکرار کنیم، اصلاً پسندیده نیست.

انتهای پیام/۴۰۷۲/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته