دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1397 - 19:47
سرپرست سازمان اورژانس کشور خبر داد:

مصدومیت 95 نفر در سوانح جوی اخیر کشور/ 8 نفر جان خود را از دست دادند

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: بر اثر وقوع سوانح جوی، در مازندران، گیلان، گلستان، سمنان، کرمانشاه، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان‌شمالی، 95 نفر مصدوم شدند.
کد خبر : 314997

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وبدا، پیرحسین کولیوند گفت: متأسفانه در حوادث جوی اخیر، هشت نفر در کشور جان خود را از دست دادند که چهار نفر در استان‌های مازندران و گیلان بر اثر سیل، سه نفر در استان‌های مازندران و کرمانشاه بر اثر رعد و برق و یک نفر در مازندران بر اثر برق‌گرفتگی ناشی از وقوع سیل، جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: از 95 مصدوم سوانح جوی اخیر در کشور، 31 نفر به‌صورت سرپایی در محل درمان و 64 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: از مجموع 21 شهرستان، 19 شهرستان از وقوع سیلاب متأثر شدند که با توجه به تخریب پل‌ها، ریزش کوه، رانش زمین، تخریب زیرساخت‌هایی همچون پل، خطوط آب، برق و گاز  وضعیت شهرستان‌های رامسر، تنکابن و کلاردشت بحرانی گزارش شد.

وی با اشاره به تاثیر سیل بر 15 شهرستان از 17 شهرستان استان گیلان و وضعیت بحرانی شهرستان‌های تالش، صومعه‌سرا، ماسال، املش، لنگرود و رودسر یادآور شد: در استان گیلان به دلیل کاهش دما و روشن کردن بخاری، 11 مسموم به دلیل استنشاق گاز CO در تصفیه‌خانه آب شهرستان سیاهکل، توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

کولیوند گفت: در استان گلستان نیز از مجموع 14 شهرستان، گرگان، کردکوی، بندرگز و علی‌آباد از وقوع سیلاب متاثر شدند.

وی در پایان اظهار داشت: همچنین شهرستان‌های کرمان، زرند، ریگان و فهرج در استان کرمان، زابل، هیرمند، نیمروز، زهک و هامون در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان‌های شیروان و راز و جرگلان در استان خراسان شمالی از پدیده طوفان متاثر شدند.

انتهای پیام/4076/ن

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته