دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1397 - 07:58
در دانشگاه‌آزاد‌اسلامی استان بوشهر؛

خط تولید صنعتی کیتین و کیتوسان راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه‌آزاد‌اسلامی استان بوشهر از اخذ مجوز نهایی راه‌اندازی خط تولید صنعتی کیتین و کیتوسان در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 314757
636436554995459097_lg.jpg

اسماعیل عبدالهی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، پیگیری طرح‌های درآمدزا را اولویت فعالیت‌های دانشگاه‌آزاد‌اسلامی استان بوشهر دانست و اظهار کرد: به‌تازگی، پنج طرح دانش‌بنیان و درآمدزا که در چارچوب ظرفیت‌های استان بوشهر قرار دارد به سازمان مرکزی دانشگاه‌آزاد‌اسلامی ارائه شده است. این طرح‌ها شامل طرح HSE عسلویه، تولید فرآورده‌های قیر و سه طرح پرورش و تکثیر آبزیان(دیلم، دیر و دلوار) است.

وی اظهار کرد: سه طرح پرورش و تکثیر آبزیان در سه نقطه استان بوشهر در مرحله اخذ مجوز قرار دارد که شامل طرح ۷۰۰ هکتاری دیلم در شمال استان، ۷۰ هکتاری دلوار در مرکز استان و ۳۳ هکتاری دیّر در جنوب استان است.

عبداللهی با بیان اینکه از جمله برنامه‌های اجراشده، فعال‌سازی مجتمع نیمه‌تعطیل عالی‌شهر واحد بوشهر است، افزود: با محوریت صرفه‌جویی و برنامه‌ریزی مناسب، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به مجتمع عالی‌‌شهر منتقل شده اند. علاوه بر این، مجوز احداث سه مدرسه سما نیز در این مجتمع اخذ شده است.

رئیس دانشگاه‌آزاد‌اسلامی استان بوشهر با اعلام خبر انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت گاز این استان، خاطرنشان کرد: بر‌اساس این تفاهم‌نامه، استادان رشته‌های مرتبط در تعامل با شورای پژوهشی این شرکت فعال شده و طرح‌های پژوهشی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر مجوز تولید صنعتی کیتین و کیتوسان در دانشگاه‌آزاد‌اسلامی بوشهر اخذ شد، گفت: این محصول از پوست میگو با حدود ۳ هزار کاربرد واقعی است و با توجه به فراوانی مواد اولیه، به‌عنوان مزیت نسبی استان بوشهر محسوب می‌شود. 

رئیس واحد بوشهر اظهار کرد: در سال گذشته برای نخستین‌بار مجوز جذب دانشجو در رشته پرستاری اخذ شد. امسال نیز پنج پرونده در رشته‌های جدید حوزه علوم پزشکی آماده شده که به‌‌صورت جدی درصدد اخذ مجوزهای مربوطه هستیم.

انتهای پیام/4062/4065/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته