دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1397 - 12:59

بازتاب جهانی قدرت‌نمایی سپاه پاسداران علیه تروریست‌ها

سپاه پاسداران در پاسخ به حادثه تروریستی اهواز، مقر تروریست‌ها را در شرق فرات در سوریه هدف حمله موشکی قرار داد. حمله‌ای که بازتاب جهانی فراوانی داشته است.
کد خبر : 314735
1-1186979.jpg

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در کشور سوریه را با ۶ فروند موشک بالستیک زمین‌ به‌ زمین هدف قرار داد.

حمله‌ای موشکی که بار دیگر ثابت کرد امنیت ملّت ایران خط قرمز نیروهای مسلح است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صیانت از میهن اسلامی و حفظ امنیت و آرامش مردم عزیز کشورمان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و برای پاسخ قاطع و کوبنده به هرگونه شرارت و شیطنت دشمنان لحظه‌ای تردید نخواهد کرد.

این حمله موشکی بازتاب زیادی در رسانه‌های منطقه و جهان داشته است.

رویترز در گزارشی با انتشار خبر حمله موشکی تلاش کرد از شدت بار روانی حمله علیه تروریست‌ها بکاهد و نوشت: «ایران موشک‌های خود را به سوی افراد مسلح در سوریه پرتاب کرد، کسانی که از سوی ایران به حمله تروریستی به اهواز متّهم شده‌اند.»

طبق گزارش این رسانه، ایران حمله خود را با موشک‌های بالستیک از نوع ذوالفقار انجام داد، موشک‌هایی که پس از 570 کیلومتر به اهداف خود در سوریه اصابت کردند.

اسکای‌نیوز در گزارش خود از این حمله موشکی می‌نویسد: «ایران با موشک‌های بالستیک خود مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز را در شرق فرات هدف قرار داد.»

این منبع که قصد داشت از شدت بار روانی حمله موشکی بکاهد، گزارش خود را به سمت ایجاد تشکیک در وابستگی عاملان حادثه تروریستی اهواز متمرکز کرد و نوشت: «ایران تاکنون مشخص نکرده مواضع کدام گروه مسلح را هدف قرار داده است. علاوه بر این، به طور دقیق مشخص نیست عامل حادثه تروریستی اهواز کدام گروه بوده باشد، هم داعش و هم گروهک الاحوازیه آن را پذیرفته‌اند.»

پایگاه خبری روداو و شبکه‌های المنار، المیادین، العالم و بسیاری از رسانه‌های منطقه و جهان این حادثه را پوشش دادند و نوشتند: «موشک‌های بالستیک سپاه ایران که از شهر کرمانشاه پرتاب شد، حریم هوایی عراق را درنوردیدند، به شرق سوریه رسیدند و توانستند مواضع تروریست‌ها را هدف قرار دهند. در این حمله موشکی بسیاری از تروریست‌ها کشته و مجروح شدند.»

شبکه سی‌ان‌ان با انتشار ویدئویی از حادثه تروریستی اهواز نوشت: «حمله موشکی ایران به شرق فرات پاسخی به حمله تروریستی در اهواز بود.»

این شبکه به‌نقل‌از رسانه‌های معتبر کشورمان می‌نویسد: «سپاه به تروریست‌ها در شرق فرات حمله کرد و باعث کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از آنها شد. ایران در این حمله از موشک زمین‌به‌زمین استفاده کرد.»

شبکه روسیاالیوم در گزارش خود، علاوه بر پوشش حمله موشکی به بررسی ابعاد آن می‌پردازد و می‌نویسد: «حملات هوایی ایران با هدف جلوگیری از فرار عناصر باقی‌مانده داعش از مناطق محاصره شده از سوی نیروهای کرد دموکراتیک سوریه در شرق فرات انجام شد.»

طبق این گزارش، داعشی‌ها در حال فرار از مناطق محاصره‌شده بودند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضعشان حملات موشکی انجام داد و باعث شد روند فرارشان متوقف شود.

انتهای پیام/4033

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
شیبانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
۰
زنده باد دلاورمندان هوا فضا
خادم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
۰
مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود
هلدینگ شایسته