دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

میزبانی یورو 2024؛ فرصتی مناسب برای ژرمن‌ها

با گرفتن میزبانی جام ملت‌های اروپا در سال 2024 توسط آلمان، این تیم پرافتخار این فرصت را دارد تا به احیای دوباره خود بپردازد.
کد خبر : 314608
یورو 2024.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، چند روز پیش بود که با رأی کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، آلمان موفق شد میزبانی یورو ۲۰۲۴ را از آن خود کند.

رقیب اصلی ژرمن‌ها در اخذ میزبانی کشور ترکیه بود که هر دو کشور از شانس مناسبی برای این مهم برخوردار بودند. اما در نهایت مراسم اعلام میزبان در شهر نیون سوئیس برگزار شد و آلمان میزبانی را از آن خود کرد.

هر دو کشور آلمان و ترکیه در صورت پیروزی، برای نخستین بار بود که موفق به میزبانی این رویداد مهم فوتبالی پس از جام جهانی فوتبال می‌شدند. البته پیش از این آلمان غربی در سال 1988 میزبانی چنین رقابتی بوده است اما آلمان واحد تاکنون هیچ‌گاه میزبان این رقابت‌ها نبوده است.

نکته جالب در خصوص ژرمن‌ها توجه به این نکته است که فوتبال آلمان همیشه پس از میزبانی یک رویداد مهم فوتبالی، موفق شده با استفاده تمام و کمال از این حق خود، فوتبالش را احیا کرده و بر قله فوتبال اروپا و جهان بنشاند.

در سال 1988 آلمان غربی میزبان رقابت‌ها بود و نتوانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند اما این میزبانی برای ژرمن‌ها خوش‌یمن بود و آنها توانستند دو سال بعد در ایتالیا، عنوان قهرمانی جام جهانی را از آن خود کنند.

دوره افول مانشافت در دهه پایانی قرن بیستم بود و سال‌ها ادامه یافت اما ژرمن‌ها با اخذ میزبانی جام جهانی در سال 2006 دوباره احیا شدند و با تغییر سیاست‌ها، موفق شدند شکوه و قدرت گذشته را بازیابند و در نهایت در سال 2014 مقتدرانه قهرمان جام جهانی شوند. باید دید پس از کسب نتایج ضعیف در روسیه، این میزبانی نیز برای آلمان‌ها خوش‌یمن خواهد بود یا خیر و آیا این تیم می‌تواند دوباره احیا کند و یا حتی تا آن زمان یا تا سال 2026 عنوان پرافتخارترین تیم جهان را نیز از آن خود کند یا خیر.

ژرمن‌ها همین حالا هم پرافتخارترین تیم در رقابت‌های یورو هستند و با سه عنوان قهرمانی، سه عنوان نایب قهرمانی و سه عنوان سومی بالاتر از همه تیم‌های اروپایی، حاکم مطلق این رقابت‌ها هستند و اسپانیا با سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی تنها تهدید کننده جدی آنها محسوب می‌شود اما به هر حال از آخرین قهرمانی مانشافت در اروپا 22 سصال می‌گذرد.

انتهای پیام/آ/4051/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته