دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفتگو با آنا:

مردم به ستاد عتبات عالیات اعتماد کرده‌اند/ پاسخ به یک شبهه رایج درباره بازسازی عتبات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: مردم با عشق و ارادت کامل به ستاد بازسازی عتبات عالیات اعتماد کرده‌اند.
کد خبر : 314557
n82956543-72411775.jpg

حسین پلارک در گفتگو با خبرنگار حوزه حج و زیارت و اوقاف و امور خیریه گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در ارتباط با فعالیت‌های رسانه‌ای ستاد بازسازی عتبات عالیات نکاتی را مطرح کرده است. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات معتقد است که تلویزیون می‌تواند پل ارتباطی این سازمان و مردم باشد.

تلویزیون؛ راهی برای پاسخگویی به اعتماد مردم

مردم با عشق و ارادت کامل به ستاد بازسازی عتبات عالیات اعتماد کردند و از ما خواستند تا از محل این وجوهات، کمبودهای موجود در عتبات و نواقص اماکن زیارتی را رفع کنیم. این اعتماد، مسئولیت هم به همراه دارد. ما به عنوان مسئول این فرایند باید به مردم توضیح دهیم که نذوراتشان در چه راهی صرف شده و می‌شود. این موضوع از دو طریق اتفاق می افتد: راه اول این است که مردم از نزدیک از اماکن متبرکه بازدید کنند، اما از آنجایی که همه جمعیت کشور توان حضور در عتبات را ندارند، باید از رسانه ملی بهره برد. برنامه‌ای مانند «نشان ارادت» می‌تواند پل ارتباطی بین سازمان عتبات عالیات و مردم باشد.

نگاه متفاوت «نشان ارادت»

سازندگان این برنامه بدون هیچ چشمداشتی وارد این عرصه شدند؛ زمانی که طرح این برنامه ارائه شد، قرارمان بر این مبنا بود که برای ساخت این کار سراغ چهره های معروف جامعه برویم؛ چون در طول سال برنامه‌هایی در رسانه ملی تولید می شود که در آنها از کارشناسان مذهبی دعوت می‌شود، در این برنامه سعی شد تا بدون تعارف راجع به برخی مسائل مطرح شده در جامعه راجع به امام حسین‌(ع) و حتی کارکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات صحبت شود. دیدیم که عشق به امام حسین(ع) عشق به تمام خوبی هاست. همه آحاد جامعه از کودکی عاشق امام حسین(ع) بوده اند. این برنامه با نگاهی متفاوت سراغ مهمان‌هایش رفته است.

پاسخی به یک شبهه رایج

این که می‌گویند هزینه‌های ساخت عتبات باید در مناطق محروم جامعه صرف شود، زمانی صادق است که حاکمیت یکی از مسئولیت‌های اصلی خود که رفاه مردم جامعه است را رها کرده و تمام بودجه کشور را صرف ساخت عتبات کند. اگر این اتفاق شکل بگیرد، این گزاره درست است، اما امروز، این خود مردم هستند که برای ساخت عتبات داوطلب می‌شوند. همان قشر جامعه که به اصطلاح به عنوان نیازمند شناخته می ‌شوند، همیشه در صف اول کمک به ساخت حرمین هستند. 

البته باید بگویم که افراد نیکوکاری که به صورت میلیونی به سازمان عتبات کمک کرده اند، کم نداشته و نداریم. این‌ها همان عشق به امام حسین (ع) است که در ابتدای صحبت هایم به آن اشاره کردم. مردم این سرزمین همیشه و با هر وضعیت مالی که بوده اند هر زمان که نام امام حسین(ع) را شنیده‌اند از جانشان مایه گذاشتند. ما در سازمان عتبات بارها شاهد این موضوع بوده‌ایم که کسی تنها سرمایه زندگیش را نذر امام حسین(ع) کرده است. 

امام حسین(ع) را نمی شود از مردم این سرزمین گرفت.در طرح بازسازی عتبات مبارکه، بسیاری از هم وطنان مشغول به کار شدند. به طور مثال در طی هشت سال گذشته 5هزار مهندس و تکنیسین فنی و 150 نفر از قالی‌بافان و بسیاری از کاشی‌کاران در این پروژه‌ها مشغول به کار شدند. این همان اشتغال‌زایی است که همیشه از آن می‌گوییم. لازم است بگویم ما کارخانه کابل‌سازی که سال‌ها از چرخه اقتصادی دور شده بود و به نوعی  نیمه تعطیل محسوب می‌شد را دوباره به چرخه اقتصادی بازگرداندیم.

انتهای پیام/4072/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب