دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر انجمن قطعه‌سازان در گفتگو با آنا:

ثبت‌نام خودرو با کارت‌های ملی دیگران اجتناب‌ناپذیر است

دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات کشور معتقد است که حل مشکل استفاده از کارت‌های ملی مختلف برای ثبت‌نام خودرو، نیازمند اتخاذ تدابیر و راهکارهای ریشه‌ای و دائمی است.
کد خبر : 314523
نجفی منش-عکس.jpg

محمدرضا نجفی‌منش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، بابیان اینکه خود خودروسازها هم از این موضوع که ممکن است یک فرد با کارت ملی‌های مختلف اقدام به ثبت‌نام چندین خودرو کند، مطلع هستند،گفت: در شرایط کنونی راهکاری از سوی خودروسازها برای مقابله با سوء‌استفاده از کارت‌های ملی افراد مختلف به‌منظور ثبت‌نام خودرو در نظر گرفته نشده است. 

دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات کشور اضافه کرد: قیمتی خودرویی که خودروسازها به قشرهای مختلف مردم می‌فروشند، بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی خودرو در بازار است و همین اختلاف قیمت موجب هجوم مردم برای ثبت‌نام خودرو به سایت خودروسازان داخلی شده است. 

وی افزود: برای کاهش شکاف قیمت خودرو بین بازار و کارخانه، قیمت‌گذاری خودرو باید در حاشیه بازار انجام شود تا شاهد نزدیک‌شدن قیمت خودرو در بازار و کارخانه به یکدیگر باشیم. 

نجفی‌منفش تصریح کرد: روند کنونی فروش خودرو در کشور همانند اتفاقی است که در سال 1376 برای صنعت خودروسازی رخ داد. 

وی افزود: در سال 1376 هم شرایط فروش خودرو همانند امروز بود به‌طوری‌که شاهد شکاف قیمت بین خودروهای کارخانه‌ای و خودروهای موجود در بازار بودیم که با اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت در آن زمان و تزریق خودرو با نرخ کارخانه به بازار، شاهد برقراری تعادل قیمت بین خودروهای مختلف موجود در بازار بودیم. 

دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات کشور اضافه کرد: به نظر من قیمت یک خودرو باید در حاشیه بازار و به‌صورت شناور تعیین شود. 

وی  اضافه کرد: نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که شدت نوسانات ارزی، آثار منفی بر قیمت خودرو در کشور گذاشته است. 

انتهای‌پیام/4083/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
سحر ایمانی
United States of America
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
۰
پس با این وجود آش همان آش و کاسه همان کاسه است و متاسفانه دلالان کار خودشون را کماکان انجام میدند
هلدینگ شایسته