دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1394 - 11:54

ضرورت تقویت جایگاه سما در طرح تجمیع دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس شورای سیاستگذاری سمای استان خراسان رضوی با توجه به اجرای طرح‌های تجمیع در دانشگاه آزاد اسلامی، این اقدام را کار خوب و موثری در راستای صرفه‌جویی و چابک‌سازی ساختارها عنوان و بر تقویت جایگاه سما در طرح تجمیع دانشگاه تاکید کرد.
کد خبر : 31451

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سید محمدرضا مقدم‌زاده در ششمین نشست شورای سیاستگذاری سمای استان خراسان رضوی که با حضور اعضا، در محل دبیرخانه این شورا در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در تشکیلات جدید دانشگاه بخشی با عنوان معاونت سما دیده نشده و میزان وابستگی سما به دانشگاه نیز هنوز مشخص نشده چون بخش نگران‌کننده در شرایط فعلی، رابطه سما با دانشگاه است و در طرح تجمیع دانشگاه، نباید این رابطه و در مجموع جایگاه سما تضعیف شود.


رئیس شورای سیاستگذاری سما خراسان رضوی با بیان اینکه در سما نگاه بیشتری به آموزشکده‌ها هست تا مدارس، از این رویکرد انتقاد کرد و افزود: در مجموعه سما ظرفیت مدارس سما و سهم آن از بخش غیرانتفاعی آموزش و پرورش خیلی بیشتر از آن است که فعلا وجود دارد و این بخش نیاز به تقویت جدی دارد.


دبیر شورای سیاستگذاری سمای استان و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد نیز در این نشست، با ارائه توضیحاتی درباره برخی دستاوردهای اجرای طرح‌های تجمیع یک و 2 دانشگاه آزاد، با توجه به جایگاه سما، گفت: سما هیچ‌وقت یک معاونت نبوده بلکه سما یک مرکز آموزشی و فرهنگی هست و رئیس سما، معاون دانشگاه هم هست که در طرح تجمیع 2 در شورای استانی دانشگاه، نماینده سما نیز به عنوان عضو شورا حضور خواهد داشت.


محمود مدرسی، ایجاد معاونت ورزش در دانشگاه را اقدام بسیار خوبی در راستای نقش‌آفرینی دانشگاه و سازمان سما در عرصه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، عنوان کرد و با توجه به تاسیس مدارس تخصصی ورزش، از برتر شدن مدرسه تخصصی ورزش سما مشهد در سطح کشور خبر داد و افزود: در سال جدید تعداد این مدارس به 4 یا 5 مدرسه در مشهد افزایش خواهد یافت.


ازغندی مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و عضو شورای سیاستگذاری سما نیز از سما به عنوان سرمایه‌ای قوی برای آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: اگر مجموعه سما منزوی بشود، آموزش و پرورش و حتی خود دانشگاه نیز ضربه خواهند خورد.


همزمان با پایان یافتن این نشست، گردهمایی روسای مراکز آموزشی و فرهنگی سما واحدهای استان خراسان رضوی، با حضور صفایی مدیر کل مشارکت‌های مردمی سازمان آموزش و پرورش استان برگزار شد که در آن درباره ورود سما در بسته حمایتی آموزش و پرورش بحث و تبادل نظر شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته