کدام ورزشکار ایرانی بیشترین درآمد تبلیغاتی را دارد
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، قانونی که بیش از یک دهه ممنوعیت داشت و حقی که آنها به خاطر قوانین عجیب و غریب از آن ها سلب شده بود، از سال ۹۳ به آنها برگردانده شد. از این سال معاون وقت مطبوعاتی اعلام کرد ستارهها میتوانند برای حمایت از کالاهای دولتی در بیلبوردها حاضر باشند. از آن زمان این چرخه دوباره پیش روی سلبریتیها قرار گرفت و البته روز به روز این درآمدزایی برایشان افزایش پیدا کرد. حالا و در این روزها البته قرارداد تبلیغاتی بعضی از این ستارهها خیلی بیشتر از درآمدهای دیگرشان است.
قرارداد پر سر و صدای کارلوس کیروش
در میان قراردادهای تبلیغاتی که ستارههای مختلف بستهاند؛ قرارداد کارلوس کیروش با بانک سامان یکی از خبرسازترینها بود. قراردادی که رقم یک سالهاش را حدود دو میلیون دلار تخمین زده بودند. رقمی که هیچگاه تکذیب نشد. در زمان بسته شدن این توافقنامه البته عددش خیلی کمتر میافتاد ولی فاصله بین دلار ۳۹۰۰ تومانی تا ۱۸ هزار تومانی احتمالاً کابوسی را برای این بانک ایجاد کرده است. قراردادی که گفته شده بهواسطه یک رستوراندار معروف منعقد شده است. مالک رستوران لئون که از افراد شناخته شده پیشین در تبلیغات بازرگانی فوتبال بود.
کیروش با این قرارداد در ویدئوهای تبلیغاتی بانک، کنفرانسها و بیلبوردهایشان حاضر شد و هنوز هدر همه تبلیغات این سایت است. قرارداد او تقریباً برابر با قرارداد سالانهاش با فدراسیون فوتبال بود. حالا با این قیمت تمام شده، قرارداد کیروش شاید برای آنها گرانتر از قراردادشان با تیم ملی والیبال هم در آمده اما آنها این طور نشان میدهند که از ایده تبلیغاتیشان راضی هستند.
ساعت گلزار بر دستان برانکو!
وینفرد شفر آلمانی برای اینکه طعنه بزند به برانکو، میگوید او در ایران اسپانسر دارد و میتواند حتی به بازیکنانش ساعت هدیه بدهد اما من اوضاعم این قدری خوب نیست! برانکو حدوداً از دو سال قبل در ایران اسپانسر گرفته است. اسپانسری که همزمان اسپانسر مالی محمدرضا گلزار هم هست. گلزار از دو سال قبل برای بازی در تمام فیلمهایی که این ساعت را به دست میکرده ، بیش از ۳ میلیارد تومان عایدی داشته است. این قرارداد برای برانکو هم گفته شده رقمش چند صد هزار دلاری است که حالا میتوان گفت سر به فلک کشیده است!
علی دایی دو میلیارد تومانی!
علی دایی را این روزها در تهران روی بیلبوردهای شهر زیاد میتوان دید. او همیشه یک چهره جذاب برای اسپانسرها بوده است. او در ۵ ساله گذشته برندهای زیادی را روی بیلبودها برده است که این آخرینش یک شرکت و اپلیکیشن موبایلی است برای گرفتن تاکسی. قرارداد دایی با دینگ را حدود ۲ میلیارد تومان تخمین زدهاند . قراردادی که رقمش برابر است با رقمی که او به ازای هر سال نشستن روی نیمکت مربیگری میگیرد.
قرارداد درصدی کاپیتان کیا
مهدی مهدویکیا قرارداد خاصی را با یک اسپانسر بستنی و محصولات لبنیاتی بسته است. قراردادی که بر اساس آن او درآمدی کسب میکند چند میلیاردی که تقریباً تمامش صرف آکادمی فوتبال می شود. او قرار شده روی بیلبوردها باشد، در تبلیغات ویدئویی و تلویزیونی شرکت کند و متن قرارداد هم طوری تنظیم شده که به ازای هر تعداد افزایش فروش محصولات پس از شروع کمپین کاپیتان کیا، درصدی مجزا برای او آورده دارد.
مهدی البته میگوید:«من تقریباً در این مدت هرچه در آوردم را گذاشتم در آکادمی کیا و خوشحالم و حتی شرکتی که اسپانسرم شده و قرارداد دو ساله داریم برای تعدادی از بازیکنان شهرستانیام این امکان را فراهم کرده تا خانوادههایشان بیایند و در کارخانهشان کار کنند.» کاپیتان کیا که حالا خودش یکی از مربیان زیر ۲۱ ساله های هامبورگ است، بیش از ۲۰۰ بچه با استعداد را از سراسر کشور جمع کرده و فوتبال یادشان میدهد.
مهدی رحمتی و دوستان
دیگر گروهی که این روزها از میان ستارههای ورزشی روی بیلبوردها هستند و قرارداد جاری دارند؛ مهدی رحمتی با کمال کامیابینیا و کیمیا علیزاده هستند. قرارداد این سه البته خیلی رقم زیادی ندارد . آنها که این روزها روی بیلبورد هستند قراردادهایی بین ۳۰۰ تا ۵۰ میلیون تومان بستهاند که خیلی چشمگیر نیست اما آنها هم درآمد درصدی کارمزدی از این قرارداد به ازای هر تعداد افزایش تعداد بیمه شوندههای شرکت بدست میآورند.
ستارههای روی بیلبورد این چند سال!
خیلی از بازیکنان و ورزشکارها ، این سالها در صف ستارههای روی بیلبورد بودند. کریم باقری خمیردندان تبلیغ کرده، احمدرضا عابدزاده موتور، بهداد سلیمی و بقیه هم تقریباً تبلیغاتی از این دست داشتند و هر کدام درآمدهایی داشتند از ۱۰۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان حتی قرارداد بهرام رادان با چرم نوین هم بیش از ۳۰۰ میلیون تومان نبود!
منبع: دنیای ورزش
انتهای پیام/4028
انتهای پیام/