دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1397 - 14:37
در گفتگو با آنا تأکید شد:

نقش ویژه دانش‌آموختگان مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی در اقتصاد کشور

معاون آموزشی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) بر نقش ویژه و مؤثر دانش‌آموختگان مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی در اقتصاد کشور تأکید کرد.
کد خبر : 314501
DSC_0240.jpg

علی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در اصفهان اظهار کرد: رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، دانش به‌کارگیری اصول علوم زراعی و ژنتیک در تولید محصولات غذایی با توجه خاص به حفظ منابع طبیعی، محیط زیست و بهره‌برداری مطلوب از نهاده‌های کشاورزی است.

وی با بیان اینکه هدف این رشته، تربیت کارشناس برای فعالیت در عرصه‌های تولید زراعی و محیط‌های تولید محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای است، افزود: این کارشناسان می‌توانند به‌عنوان پژوهشگر در مؤسسات خصوصی و دولتی و یا مدرس در هنرستان‌های کشاورزی و مؤسسات علمی مشابه فعالیت و یا به‌عنوان تولیدکننده محصولات باکیفیت کشاورزی به‌صورت خصوصی در شرکت‌های سهامی زراعی اقدام به تولید محصول کنند.

معاون آموزشی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: اکنون بیش از 2 میلیون هکتار از اراضی کشور زیر کشت محصولات مختلف زراعی قرار دارد و بالغ بر 68 میلیون‌ تن مواد غذایی از گیاهان زراعی تولید می‌شود. با توجه به اینکه مساحت زمین‌های قابل کشت در کشور محدود است، استفاده از دانش‌آموختگان این رشته نقش ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: دوره مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی به‌گونه‌ای طراحی شده که بیشتر دروس به‌صورت عملی و حرفه‌ای انجام می‌شود و دانشکده کشاورزی واحد اصفهان با داشتن آزمایشگاه‌های ژنتیک مجهز و داشتن 32 هکتار مزرعه با تجهیزات و ادوات کشاورزی، بهترین شرایط را برای انجام دروس عملی فراهم کرده است.

این استاد گروه کشاورزی تصریح کرد: دانشجویان این رشته در سال پایانی دوره، دروس مهارت‌آموزی یک و دو که هرکدام چهار واحد عملی است را می‌گذرانند. دانشجو در یک سال زراعی کامل به مهارت‌آموزی در این رشته می‌پردازد و نتیجه نهایی این دوره تربیت دانش‌آموختگانی است که توانایی کارآفرینی و درآمدزایی دارند.

وی عنوان کرد: با توجه به نیاز روزافزون جامعه به تولید غذا و در نتیجه توسعه فعالیت‌های کشاورزی، علاقه‌مندان رشته‌های مهندسی کشاورزی، نگران آینده شغلی خود نباشند و با انگیزه رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند. نگاه جدید به فرآیند تربیت دانش‌آموختگان دانشگاهی و لزوم کارآفرین‌بودن آنان، باعث طرح ایده‌های تولید شغل و ثروت می‌شود.

سلیمانی بیان کرد: امروزه در واحد اصفهان، دانشجویان و دانش‌آموختگان گرایش‌های مختلف مهندسی کشاورزی زیر نظر استادان و محققان توانسته‌اند در مرکز رشد واحدهای فناوری این دانشگاه، ایده‌های علمی خود را تجاری‌سازی و تولیدات خود را وارد بازار کنند.

انتهای پیام/4062/4065/

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
پشت کنکوری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
۰
سلام درامد مهندسی ژنتیک گیاهی چنده ؟؟؟؟؟آیا بازار کار داره؟؟لطفااا جواب بدین
هلدینگ شایسته