دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی به بازی‌های حساس در اروپا؛

صدرنشینی مقتدرانه بانوی پیر و پاریسی‌ها/ سقوط لیورپول و بایرن به رده دوم

مسابقات فوتبال این هفته در لیگ‌های معتبر اروپایی با شگفتی‌های زیادی همراه بود.
کد خبر : 314456
لیگ های معتبر اروپایی.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، شنبه شب فوتبال قاره سبز اتفاقات و تغییرات مهمی را شاهد بود.

*صدرنشینی همشهری‌ها و شکستی دیگر برای مورینیو

در لیگ برتر انگلیس می‌توان به شکست منچستریونایتد مقابل وستهام که ژوزه مورینیو سرمربی این تیم را روی لبه تیغ اخراج قرار داد تا تداوم پیروزی‌های توپچی‌های لندن با هدایت اونای امری که پس از دو شکست ابتدای فصل روی نوار پیروزی گام برداشت و نیز تساوی دو تیم صدرنشین لیورپول و چلسی که موجب صدرنشینی شاگردان گواردیولا در تیم منچسترسیتی شد و نیز برد خارج از خانه شاگردان پوچتینو مقابل هادرسفیلد اشاره کرد.

در لیگ برتر انگلیس تا پایان هفته هفتم، منچسترسیتی با 19 امتیاز صدرنشین شد و لیورپول با از دست دادن نخستین دو امتیاز فصل با 19 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به سیتی به رده دوم سقوط کرد. چلسی با 17 امتیاز سوم است و تاتنهام و آرسنال با 15 امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. نکته جالب حضور شیاطین سرخ در رده دهم با تنها 10 امتیاز است که ژوزه مورینیو سرمربی این تیم معروف به آقای خاص را در خطر اخراج زودهنگام قرار داده است.

*ادامه صدرنشینی آبی‌واناری‌ها به لطف تساوی در دربی مادرید

در لالیگای اسپانیا، بارسلونا برای سومین هفته متوالی امتیاز از دست داد تا با کسب تنها 2 امتیاز از 3 بازی اخیر خود یکی از بدترین نتایج فصول اخیر را در بازی‌های متوالی در کارنامه خود ثبت کند. اما شاگردان ارنستو والورده همچنان در صدر جدول باقی ماندند و این صدرنشینی را مدیون تساوی در دربی حساس شهر مادرید بین اتلتیکومادرید و رئال مادرید هستند. 

در جدول رده‌بندی لالیگای اسپانیا و در پایان هفته هفتم، بارسلونا با 14 امتیاز صدرنشین است و رئال مادرید نیز با 14 امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار دارد. سویا به لطف پیروزی 3 بر یک خارج از خانه مقابل ایبار با 13 امتیاز به رده سوم صعود کرد و اتلتیکومادرید نیز با 12 امتیاز چهارم است.

*بانوی پیر با رونالدو همچنان می‌تازد

در ایتالیا و از هفته هفتم تنها 3 دیدار برگزار شد که در حساس‌ترین دیدار تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی یعنی یوونتوس و ناپولی در تورین به مصاف هم رفتند که این دیدار با درخشش رونالدو با نتیجه 3 بر یک به سود گورخرها به پایان رسید تا بانوی پیر بدون رقیب و با بدون از دست دادن حتی یک امتیاز تا پایان هفته هفتم با 21 امتیاز مقتدرانه به صدرنشینی خود ادامه دهد و اختلاف خود را با تیم دوم یعنی ناپولی به 6 امتیاز برساند.

در دیگر دیدار حساس این هفته سری آ ایتالیا دو تیم مطرح لاتزیو و رم در ورزشگاه المپیک شهر رم و به میزبانی آ.اس رم به مصاف هم رفتند که گرگ‌های پایتخت با پیروزی پرگل 3 بر یک رقیب دیرینه خود را شکست دادند. عقاب‌ها در صورت پیروزی در این دیدار سنتی می‌توانستند به رده دوم جدول رده بندی صعود کنند.

تیم فوتبال اینتر نیز در دیداری خانگی با 2 گل بر کالیاری غلبه کرد تا پس از نتایج ضعیف ابتدای فصل، سومین پیروزی متوالی خود را به دست آورد. 

در سری آ ایتالیا و در پایان هفته هفتم، تیم فوتبال یوونتوس مقتدرانه و با 21 امتیاز صدرنشین است، ناپولی با 15 امتیاز دوم است، ساسولو با 13 امتیاز و یک بازی کمتر و تفاضل گل بهتر نسبت به اینتر در رده سوم است، اینترمیلان چهارم است و لاتزیو و رم تیم‌های پایتخت با 12 و 11 امتیاز پنجم و ششم هستند. میلان نیز با 2 بازی کمتر و با 6 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد. شاگردان گتوزو امشب میهمان ساسولو شگفتی‌ساز در این فصل کالچیو هستند.

*صدرنشینی دورتموند و سقوط باواریایی‌ها به رده دوم

در بوندس‌لیگای آلمان، زنبورها (لقب تیم فوتبال بروسیا دورتموند) از شکست جمعه شب بایرن‌مونیخ مقابل هرتابرلین کمال استفاده را بردند و با اینکه در ابتدا با دو گل از میزبان خود بایر لورکوزن عقب افتادند، در نیمه دوم طوفان به پا کردند و موفق شدن با نتیجه 4 بر 2 لورکوزن را شکست داده و به صدر جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا صعود کنند.

در جدول رده‌بندی بوندس لیگای آلمان تیم فوتبال دورتموند با 14 امتیاز صدرنشین شد، بایرن‌مونیخ با 13 امتیاز به رده دوم سقوط کرد و هرتابرلین به لطف پیروزی خانگی مقابل باواریایی‌ها به رده سوم صعود کرد. مونشن‌گلادباخ، وردربرمن و لایپزیش نیز با 11 امتیاز و به دلیل تفاضل گل در رده‌های چهارم تا ششم قرار دارند.

*اختلاف پاری‌سن‌ژرمن با تیم دوم به 9 امتیاز رسید

در لیگ یک فرانسه، تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن با پیروزی 3 بر صفر خارج از خانه مقابل نیس با 24 امتیاز و بدون رقیب، به تنهایی صدرنشین است. در این دیدار نیمار دو بار گلزنی کرد تا به روند خوب خود در فرانسه  ادامه دهد. جمعه شب نیز تیم فوتبال سنت‌اتین با 2 گل در خانه خود مقابل موناکو به برتری رسید.

در لیگ یک فرانسه شاگردان توخل آلمانی با 24 امتیاز صدرنشین هستند، سنت‌اتین با 15 امتیاز و لیون با 14 امتیاز دوم و سوم هستند و مارسی و لیل با 13 امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند.


انتهای پیام/آ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته