دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1394 - 11:41

افغانستان برگزاری مراسم یادبود برای «ملا عمر» را ممنوع اعلام کرد

دولت افغانستان اعلام کرد که برگزاری هر نوع تجمعی که با هدف همسویی، همدردی و تبلیغ مکتب «ملا عمر» در این کشور برگزار شود، ممنوع است.
کد خبر : 31445

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «حسیب صدیقی» سخنگوی ریاست امنیت ملی این کشور در پیامی ویدئویی که روز گذشته (دوشنبه) در کاربری فیسبوک این ریاست منتشر شد، از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان خواست تا از برگزاری تجمعات برای یادبود «ملاعمر» ممانعت به عمل آورند.


براساس این گزارش، «صدیقی» گفت: دولت افغانستان به نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داده است تا برای جلوگیری از برگزاری چنین تجمعاتی واکنشی سریع، قاطعانه و همه‌جانبه داشته باشند.


در روزهای گذشته گزارش‌هایی از برگزاری مراسم یادبود برای «ملا عمر» و بیعت با «ملا اختر منصور» سرکرده جدید طالبان منتشر شده بود.


سخنگوی امنیت ملی افغانستان از «ملا عمر» به‌عنوان «عامل جنگ و عقب‌ماندگی در تاریخ معاصر افغانستان» یاد کرد و گفت: او از زمان تاسیس طالبان تا هنگام مرگ، به خواست بیگانگان، مسئول قتل هزارها افغان بی‌گناه شد.


«صدیقی» تصریح کرد: برگزاری چنین تجمعاتی توهین به ملت بزرگ افغانستان است و از مردم افغانستان می‌خواهم در این تجمعات شرکت نکنند.


پیشتر معاون والی «غزنی» گفته بود که نیروهای امنیتی افغانستان با حمله به مراسم یادبود سرکرده سابق طالبان در ۱۰ کیلومتری مرکز این ولایت مانع برگزاری آن شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته