دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1394 - 11:42

افسران ارشد سابق ارتش اسرائیل خطاب به نتانیاهو: توافق هسته‌ای را بپذیر

ده‌ها افسر بلندپایه سابق ارتش اسرائیل با ارسال نامه‌ای به نخست‌وزیر این رژیم از وی خواسته‌اند با پذیرش واقعیت، به مخالفت خود با توافق هسته‌ای کشورهای غربی و ایران پایان دهد.
کد خبر : 31444

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه هاآرتص، در نامه این افسران سابق به نتانیاهو آمده است: نخست‌وزیر باید روابط آسیب‌دیده میان اسرائیل و آمریکا را ترمیم کند و در جهت تقویت همکاری‌های دیپلماتیک و امنیتی میان دو طرف گام بردارد.


نویسندگان این نامه در این حال به نتانیاهو تاکید کرده‌اند که راه مقابله با نیروهای تندرویی که امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازند، ایجاد محوری با حضور گروه‌های میانه‌رو سنی و کشورهای غربی است.


امضاکنندگان این نامه از سوی دیگر از نتانیاهو خواسته‌اند برای دستیابی به راه‌حلی دیپلماتیک به منظور ایجاد کشور مستقل فلسطینی، با آمریکا همکاری کند.


افرادی چون آمیرام لوین رئیس سابق موساد، امی آیالون و کارمی گیون روسای سابق سرویس امنیت عمومی اسرائیل و ژنرال یوزی عیلام رئیس سابق کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل، از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.


این اولین بار نیست که مقام‌های امنیتی سابق اسرائیل از مخالفت نتانیاهو با توافق هسته‌ای ایران انتقاد می‌کنند. در فروردین ماه گذشته افرایم هالوی، از روسای سابق موساد، اعلام کرد که سخنان نتانیاهو درباره اینکه شرط به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی ایران باید در توافق هسته‌ای گنجانده شود، غیرواقع بینانه است. وی همچنین تاکید کرده بود که حملات لفظی نتانیاهو به حسن روحانی، در عرصه بین‌المللی به زیان اسرائیل خواهد بود.


مئیر داگان، رئیس سابق موساد، نیز با انتقاد از سیاست نتانیاهو در قبال برنامه هسته‌ای ایران گفته بود: نخست‌وزیر اسرائیل به دلیل شیوه خود در مدیریت تهدید اتمی ایران، بیشترین آسیب استراتژیک را به اسرائیل وارد کرده است و ایران با موفقیت توانسته است میان اسرائیل و آمریکا شکاف بیندازد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب