دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1397 - 11:08
درجمع خبرنگاران صورت گرفت؛

توضیحات سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره جلسه غیرعلنی

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره موضوعات مطرح شده در جلسه غیرعلنی امروز صبح مجلس توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر : 314428

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی امروز صبح مجلس اظهار کرد: این نشست بدون مهمان دولتی به منظور هماهنگی‌ در بحث اقتصاد برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه اینگونه مقرر شد که کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌ها فعال‌تر باشند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه نشست امروز از جلسات خوب مجلس بود، گفت: کمیسیون‌ها موظف شدند به مسائل خاص بازار، ارز و مشکلات معیشتی مردم رسیدگی کنند. 

نعمتی با تأکید بر اینکه نتایج کارهای صورت گرفته در کمیسیون‌های مجلس به زودی اعلام می‌شود، تأکید کرد: در مسائلی که نیازمند است به صورت اضطراری رسیدگی شود، از جلسه سران سه قوه کمک می‌گیریم.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه متأسفانه موضوع ارز از مسائل داغ روز شده است، گفت: بانک مرکزی موظف شده تا در این راستا پنج اقدام اثربخش انجام دهد.

وی تصریح کرد: درمجلس بحثی  مطرح است که دولت باید لوایح خودش را به مجلس تقدیم کند و مجلس روی آن کار کند، برخی هم معتقدند با توجه به مشغله دولت طرح‌ها از طریق مجلس و در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها پیگیری شود، اما معتقدیم دولت پیشانی کار است  و باید به اتفاق پیش برویم.

نعمتی با اشاره به موضوع استیضاح وزیران با بیان اینکه هیأت رئیسه مجلس باید خواسته‌ نمایندگان را بپذیرد، گفت: هیأت رئیسه مجلس جلوی هیچ استیضاحی را نگرفته است و در موضوع استیضاح وزرای جهاد کشاورزی، صمت، اقتصاد، نیرو و راه؛ هیأت رئیسه موضوع را به کمیسیون‌ها ارجاع داده است.

وی با اشاره به گلایه‌مندی‌ها درباره مباحث اقتصادی، اظهار کرد: نمایندگان مجلس، دولت و مردم باید آرامش خود را در این زمینه حفظ کرده و مسائل را با طمأنینه بیشتری پیگیری کنند. به نظرم برخی خریدهای مردم شتاب‌زده صورت می‌گیرد که به التهاب بازار می‌افزاید.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: قوه قضائیه و سازمان تعزیرات حکومتی در برخورد با گرانفروشی‌ها جدی هستند.

نعمتی درباره ارائه بسته‌های کالاهای اساسی به مردم بیان کرد: چند طرح در مجلس و دولت مطرح است؛ اما در کل مردم برای تأمین کالاهای اساسی نگرانی و دغدغه نداشته باشند چرا که به اندازه کافی ذخیره‌سازی انجام شده است.

وی اضافه کرد: دولت پیگیر خدمات‌دهی به دهک‌های آسیب‌پذیر است و چند بسته حمایتی در نظر گرفته شده که قرار است از طریق رئیس سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود که باید مجوز آن از مجلس گرفته شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره ارائه کارت‌های الکترونیک به خانوارها با سقف مشخص اظهار کرد: برای این کارت‌ها سقف ارزشی مشخص نشده است و تاکنون درباره این موضوع نتیجه‌گیری نهایی صورت نگرفته است. اما پیشنهاد می‌کنیم دولت بسته حمایتی مد نظر خودش را برای تصمیم‌گیری به مجلس ارائه کند.

نعمتی خاطرنشان کرد: در سال‌های گوناگون در خصوص افزایش حقوق در بودجه تصمیم‌هایی گرفته شده، اما نمایندگان این موضوع را نیز پیگیری می‌کنند که افزایش حقوق برای کارمندان صورت گیرد.

انتهای پیام/4034/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته