دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1397 - 19:17
قالیباف در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین:

بی‌ثباتی ارز از بی‌عرضگی است/ در مورد بودجه شهرداری دوران بنده دروغ می‌گویند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بی‌ثباتی ارز از بی‌عرضگی است، امروز این نقدینگی یک فرصت است و می‌توانیم ضعف گذشته را در همین تهدید بزرگ به یک فرصت تبدیل کنیم.
کد خبر : 314322
1396022313091394910831144.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف، امشب در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس در تاریخ ایران یک نقطه عطف بوده و هست و از همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، مدیریتی، نظامی و امنیتی بهره برده است. کارنامه درخشان نظام ولایی است.

وی افزود: همه مشکلات که به آن می‌پردازیم در دوران دفاع مقدس هم وجود داشت. امروز جنگ رسانه‌ای جدی وجود دارد آن زمان هم وجود داشت، در مقیاس اگر نگاه کنیم آن زمان کمتر از الان نبود در حالی که تجربه چندانی نداشتیم، مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها هم وجود داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی به همه آرمان‌های خود در دفاع مقدس رسیده است، ادامه داد: همه این التهاب‌ها و اختلاف‌نظرهای امروز در دوران دفاع مقدس وجود داشت اما سه عنصر خیلی مهم سبب شد که از این التهاب‌ها عبور کنیم.

وی با بیان اینکه جنگ به‌تمام‌معنا مردمی بود و به جوانان فرصت داده شد، ادامه داد: متأسفانه به جوانان ارزش داده نمی‌شود در دفاع مقدس شایسته‌سالاری حاکم بود و کسی بر اساس رابطه انتخاب نمی‌شد، همه این عوامل باعث شد که به پیروزی برسیم. جنگ روانی دشمن از جهت تشویش اذهان مردم، اثر تخریبش از فشار تحریم‌ها بیشتر است.

شهردار اسبق تهران برای تبیین تأثیر جنگ رسانه‌ای دشمن به ماجرای شایعه لندن رفتن خود اشاره کرد و گفت: این ماجرا به قدری در میان مردم تأثیر گذاشته بود که حتی مردمان روستاها هم باورشان شده بود که بنده به لندن رفته‌ام و با دیدنم در عرصه کارهای جهادی متعجب بودند.

وی ادامه داد: از مسیر انقلاب فاصله گرفتیم، باید شایسته‌سالاری را حاکم کنیم، متأسفانه امروز جوانان برای رسیدن به یک پست، آرزوی مرگ ما را می‌کنند، کار نواصولگرایی همین طرحی بود که مجلس برای بازنشستگان تصویب کرد.

قالیباف با بیان اینکه در نواصولگرایی از مردم، جوانان و شایسته‌سالاری سخن می‌گوییم، تصریح کرد: امروز وقتی در سیاست نگاه می‌کنیم، یک حلقه مفقوده بزرگ وجود دارد و آن کارآمدی است. همه آسیب‌ها در ضعف کارآمدی‌ها است.

وی ادامه داد: امروز به همه آرمان‌های انقلاب اسلامی همچون استقلال، آزادی و مردم‌سالاری رسیده‌ایم و افتخار می‌کنیم ولی در حوزه کارکردها جز امنیت، کارنامه قابل قبولی نداریم، ضعف کارکردی داریم، برای اینکه در سیاست جمهوری اسلامی کارآمدی موضوعیتی ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نقد کارآمدی به ناکارآمد‌ی‌های امروز در حوزه شهری اشاره کرد و گفت: هر روز می‌گویند شهرداری 52 هزار میلیارد تومان بدهکار است، می‌گویند بودجه شهرداری در 12 سال 285 میلیارد تومان بوده است، در حالی که دروغی بیش نیست.

وی به برخی شبهات علیه خود اشاره کرد و افزود: در دوران مدیریتم در شهرداری املاک نجومی را مطرح کردند ولی بنده نامه‌ای به دادگستری نوشتم که پیگیری شد، همه آن شبهاتی که مطرح کردند، تبرئه شدند.  

قالیباف با بیان اینکه در اقتصاد مشکل این است که مردم و جوانان را حذف کردیم و شایسته‌سالاری حاکم نیست، تصریح کرد: انقلاب ما برگرفته از فرهنگ اهل بیت (ع) است، باید با هر ظلمی مبارزه کنیم و در مقابل هر زورگویی بایستیم.

وی ادامه داد: امروز جنگ روانی به راه انداخته‌اند و متأسفانه کسانی که کار بلد نیستند به جای کار کردن تنها حرف می‌زنند و مجبور می‌شوند دروغ بگویند.

شهردار اسبق تهران در حوزه اقتصادی دو موضوع تأمین مالی و ساختار را بسیار مهم دانست و بر بهره‌گیری از آن تأکید کرد. امروز مشکلات راه‌حل اقتصادی دارد نه سیاسی، در دنیا تجربه موفق وجود دارد، مگر وضع ما بدتر از کره در دهه 50 و 60 میلادی است که با مدیریت نقدینگی توانست مشکلات خود را حل کند؟

وی افزود: می‌توانیم نقدینگی موجود را مدیریت کنیم و سیاست‌های کاهش نقدینگی را انجام دهیم. روش‌ها در دنیا تجربه شده و مشخص است. در حوزه نقدینگی و بحث ارز، برای ما یک تهدید بزرگ است ولی در نامه خودم به‌صورت کامل این موضوع را توضیح دادم، به همین میزان که تهدید است یک فرصت نیز هست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بی‌ثباتی ارز از بی‌عرضگی است، امروز برای ما این نقدینگی یک فرصت است و می‌توان ضعف گذشته را در همین تهدید بزرگ به یک فرصت تبدیل کنیم، به شرطی که سیاسی کار نکنیم، همه باید به دولت کمک کنیم اما به شرطی که دولت به میدان بیایید.

انتهای پیام/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
احسان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
۰
با سلام
متاسفانه عدم اطمینان مردم به دولت باعث میشود که مردم پول خود را در راستای سیاست دولت هزینه نکنند زیرا در طول این چند سال حکومت دولت بی تدبیر و نا امید هیچ گونه روی خوشی به اقتصاد خانواده ها نشان نداده و فقط به سوی کوچک تر کردن سفره های مردم سوق یافته است
سوری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
۰
آقای دکتر قالیباف از مدیران قابل کشور هستند و در شرایط فعلی که کشور در بحران هست اشخاصی مثل ایشان بدرد اداره دولت میخورند
هلدینگ شایسته