دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هومن افاضلی در گفتگو با آنا:

مشکل فوتبال ایران بازیکن‌سازی تیم‌های ملی است/ با فعالیت گلخانه‌ای پیشرفت نمی‌کنیم

کارشناس فوتبال گفت: متأسفانه در فوتبال ایران به جای اینکه باشگاه‌ها بازیکن‌سازی کرده و به تیم ملی بدهند، برعکس تیم ملی بازیکن به باشگاه‌ها معرفی می‌کند.
کد خبر : 314287

هومن افاضلی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا با اشاره به نتایج تیم ملی نوجوانان در مسابقات آسیایی و حذف از این رقابت‌ها اظهار کرد: متأسفانه نتایج بسیار ضعیفی گرفتیم و طبیعتاً این نتایج مورد پسند فوتبال‌دوستان نیست.

وی اضافه کرد: البته تیم ملی نوجوانان از دو سال گذشته تشکیل شده و بازیکنان در کنار هم بوده‌اند، اما تیم‌های دیگر نیز سرمایه‌گذاری زیادی در رده‌های پایه‌ای خود داشته‌اند و هیچ تیمی در این مسابقات دست‌ و پا بسته نشان نداد.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: متأسفانه در فوتبال ایران به جای اینکه باشگاه‌ها بازیکن‌سازی کرده و به تیم ملی بدهند، برعکس تیم ملی بازیکن به باشگاه‌ها معرفی می‌کند.

افاضلی با بیان اینکه سال‌هاست کارشناسان این مسئله را بیان می‌کنند، اما گوش شنوایی برای آن نیست، بیان کرد: فوتبال ایران در رده‌های پایه‌ای به‌ جای کار سیستماتیک دنبال فعالیت گلخانه‌ای است، در حالی که باید به‌ صورت سیستماتیک روی تیم‌های پایه‌ای در ایران کار شود.

وی در خصوص عملکرد چمنیان در تیم ملی نوجوانان مطرح کرد: چمنیان مربی خوبی است و نهایت تلاش خود را انجام داد، اما باید کار ریشه‌ای روی تیم‌های پایه‌ای صورت بگیرد.

این کارشناس فوتبال در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دربی هشتاد و هشتم یادآور شد: دربی خیلی بی‌کیفیتی را شاهد بودیم و بازیکنان آن‌گونه که باید نتوانستند عملکرد خوبی از خود نشان دهند و دنبال بازی محتاطانه بودند. 

افاضلی ادامه داد: نتیجه دربی بیشتر به سود پرسپولیس تمام شد، چراکه این تیم در هفته جاری بازی حساسی با السد قطر دارد و برانکو نمی‌خواست برای این بازی ریسک کند.

انتهای پیام/4078/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته