دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس فوتبال در گفتگو با آنا:

کمبود تجربه ایراد تیم ملی نوجوانان بود/ نسلی از فوتبال ایران سوخت

کارشناس فوتبال گفت: تیم ملی نوجوانان به‌دلیل بازی‌های تدارکاتی کمی که انجام داده بود، با کمبود تجربه در رقابت‌های انتخابی جام جهانی شرکت کرد.
کد خبر : 314264

حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره حذف تیم ملی نوجوانان در مرحله گروهی رقابت‌های انتخابی جام جهانی گفت: مباحث مختلفی در خصوص این ناکامی وجود دارد. در وهله اول ما باید بحث زیرساخت‌های باشگاه‌های فوتبال‌مان را مورد بررسی قرار دهیم. متأسفانه این ساختار در ایران دچار ایرادهای اساسی است.

وی افزود: مورد بعدی این است که در انتخاب بازیکنان مستعد دقت لازم صورت نمی‌گیرد. البته اگر بازیکنان دارای توانمندی مناسبی هم نباشند با انجام تمرین‌های مناسب و بازی‌های تدارکاتی فراوان می‌شود تیم ملی را به وضعیتی رساند که بتواند در آسیا نتایج بهتری بگیرد.

کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: بازیکنان نوجوان فوتبال ما به‌دلیل آنکه در بازی‌های تدارکاتی کمی حضور پیدا کردند، فرصت کافی برای هماهنگی و اتحاد درون زمین را از دست دادند. همان‌طور که دیدیم تیم ما در بازی سوم به‌مراتب از دو بازی نخست بهتر بازی کرد، چون بازی‌های اول و دوم باعث شده بود که نوجوانان ایران به هماهنگی مناسبی دست پیدا کنند. اگر بتوانیم تجربه بازیکنان نوجوان‌مان را پیش از حضور در تورنمنت‌های مهم بالا ببریم، آنها در دور گروهی حذف نمی‌شوند اما فرصت را از دست دادیم و شاهد سوختن یک نسل از فوتبال ایران بودیم.

وی درباره اینکه زمانی تیم‌های اندونزی و هند، زنگ تفریح فوتبال ایران بودند و امروز شاهد شکست نوجوانان کشورمان مقابل این حریفان هستیم، تصریح کرد: تفاوت در نوع آماده‌سازی تیم‌های ما با حریفانی چون اندونزی و هند است. آنها هزینه می‌کنند و تدارک وسیعی می‌بینند تا در بهترین شرایط وارد رقابت‌های انتخابی شوند و حداقل 10 بازی تدارکاتی مناسب انجام می‌دهند ولی ما برای آنکه کمتر هزینه کنیم، به‌دنبال کوتاه‌ترین راه هستیم. 

درخشان یادآور شد: تیم ملی بزرگسالان ایران که در اولویت قرار داشت در آستانه جام جهانی روسیه نیز با بازی‌های اندکی مواجه بود و طبیعی است که بازی‌های دوستانه کمی برای تیم ملی نوجوانان در نظر بگیرند. متأسفانه فضایی حاصل نمی‌شود تا تجربه بازیکنان ملی‌پوش‌مان را بالا ببریم و در نتیجه شاهد شکست برابر حریفان کم نام و نشان هستیم.

کارشناس فوتبال ایران در مورد اینکه برخی کارشناسان معتقدند بازیکنان نوجوانی که کمیته استعدادیابی فدراسیون فوتبال برای تیم ملی نوجوانان انتخاب کرده باب میل چمنیان نبوده است، بیان کرد: قبول دارم که یکی از عوامل ناکامی تیم‌های پایه عدم استعدادیابی مناسب است اما این موضوع تنها تا 20 درصد ممکن است برای تیم ایجاد مشکل کند و 80 درصد بازیکنان مناسب هستند. اگر عباس چمنیان متوجه شده بود بازیکنانی که برای تیم او انتخاب شده‌اند، توانایی پیشرفت ندارند و نمی‌توانند صعود تیمش را تضمین کنند، باید به این موضوع اعتراض می‌کرد.

درخشان تأکید کرد: سرمربی یک تیم باید بازیکنان تیمش را به شرایطی برساند که آماده بازی‌های مهم شوند. نباید به‌گونه‌ای رفتار شود که قاره آسیا شاهد این باشد، اندونزی و هند از گروهی صعود می‌کنند که ایران در آن قرار دارد. امیدوارم برنامه‌ریزی داشته باشیم که در سال‌های آینده شاهد ناکامی تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران نباشیم.

انتهای پیام/4048/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته