دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در سریال «بازی تاج و تخت»

ماکس فون سیدو «کلاغ سه‌چشم» می‌شود

بازیگر افسانه‌ای آثار اینگمار برگمان یکی از نقش‌های اصلی سریال فانتزی حماسی «بازی تاج و تخت» را بر عهده می‌گیرد.
کد خبر : 31423

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، ماکس فون سیدو بازیگر سوئدی که در فیلم‌هایی مانند «مهر هفتم» و «توت فرنگی‌های وحشی» اینگمار برگمن و همچنین در «جن‌گیر»، «سه روز کندور»، «گزارش اقلیت» و «جزیره شاتر» بازی کرده است، نقش «کلاغ سه چشم» (Three-Eyed Raven) را در سریال تلویزیونی «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) شبکه HBO ایفا خواهد کرد.


این بازیگر 86 ساله در فصل ششم سریال «بازی تاج و تخت» حضور خواهد داشت. به نوشته ورایتی، نقش «کلاغ سه چشم» را که در اپیزود پایانی فصل چهارم «بازی تاج و تخت» پخش شده، در سال 2014 استروان راجر ایفا کرده بود، این بازیگر نامدار سوئدی بر عهده می‌گیرد.


نام شخصیت مرموز «کلاغ سه چشم» در اپیزودهای مختلف سریال «بازی تاج و تخت» و رمان‌های منبع اقتباس این سریال نوشته جورج آر. آر. مارتین بارها مورد اشاره قرار گرفته است. این شخصیت آموزگار بران استارک (با بازی ایزاک همپستد رایت) است و او را در مورد توانایی‌های فراطبیعی‌اش برای نجات دنیا تعلیم می‌دهد. شخصیت بران استراک و هم‌پیمانانش در فصل پنجم سریال که تابستان امسال به روی آنتن رفت، حضور نداشت، اما گفته شده است که در فصل ششم که فیلمبرداری آن در اروپا آغاز شده است، بازخواهد گشت.


بر اساس این گزارش ماکس فون سیدو در نقش «کلاغ سه چشم» حضور پررنگی در فصل ششم خواهد داشت و صحنه‌های متعدد و زمانی طولانی را به خود اختصاص خواهد داد. همچنین یان مک‌شین بازیگر 73 ساله انگلیسی «دزدان دریایی کارائیب» که در این هفته خبر پیوستن او به گروه بازیگران «بازی تاج و تخت» اعلام شد، یکی دیگر از نقش‌های عمده سریال را بر عهده خواهد داشت.


هفته گذشته مایکل لمباردو مدیر شبکه HBO اعلام کرد که بر خلاف اظهارات قبلی مدیران دیگر استودیو، پخش سریال تلویزیونی «بازی تاج و تخت» بعد از 8 فصل پایان خواهد یافت، نه 7 فصل و به این ترتیب یک سال دیگر بر دوره پخش آن افزوده خواهد شد.


سریال تلویزیونی «بازی تاج و تخت» که فصل پنجم آن برنده 24 جایزه اِمی و چندین نامزدی دیگر این جوایز تلویزیونی شده، از سال 2011 در شبکه‌ HBO و بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی در سراسر جهان پخش شده است. این مجموعه فانتزی حماسی که اقتباسی از رمان‌های فانتزی «ترانه یخ و آتش» جورج آر. آر. مارتین است که اولین آنها «یک بازی تاج و تخت» نام داشت. این داستان طولانی و پرماجرا در هفت قلمرو پادشاهی تخیلی می‌گذرد و کشمکش‌های خشن و مرگبار خاندان‌های اشرافی را برای دست یابی به یک سریر پادشاهی فولادی که برتری مطلق به آنها می‌بخشد، روایت می‌کند.


ماکس فون سیدو متولد 1929 در لوند سوئد (با نام کامل ماکس کارل آدولف فون سیدو) در خانواده‌ای از طبقه متوسط پا به دنیا گذاشت. پدرش از تبار اشرافی آلمانی استاد مردم‌شناسی و قوم‌نگاری دانشگاه بود. ماکس فون سیدو پس از پیوستن به گروه تئاتری دبیرستان وارد حرفه نمایش شد و فعالیت در سینما را از سال 1949 آغاز کرد. در طول سه دهه بعد از جمله با اینگمار برگمان، فیلمساز فقید سوئدی در فیلم‌هایی مانند «مهر هفتم»، «توت فرنگی‌های وحشی»، «همچون در یک آیینه»، «شرم» و «مصائب آنا» همکاری کرد و در همین زمان و دهه‌های بعد علاوه بر بازی در فیلم‌های اروپایی مانند «پله فاتح» بیله آگوست یا راوی روی تصاویر «اروپا» ساخته لارس فون تری‌یر درآثار هالیوودی و اغلب معتبری مانند «سه روز کندور» سیدنی پولاک، «جن گیر» ویلیام فریدکین، در نقش منفی فیلم جیمز باندی «دوباره هرگز نگو هرگز»، «جزیره شاتر» مارتین اسکورسیزی، «چه رؤیاهایی می‌آیند»، «ساعت شلوغی 3»، «رابین هود» و «مرد گرگ‌نما» حضور داشته و تاکنون نامزد دو جایزه اسکار و دو جایزه گلدن گلوب شده است.


ماکس فون سیدو به زودی در فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود 7: نیرو بیدار می‌شود» بار دیگر به روی پرده خواهد آمد.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته