خیز محمدحسین میثاقی برای جانشینی عادل فردوسیپور
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، حضور پررنگ محمدحسین میثاقی مجران جوان برنامههای مرتبط با مسابقات فوتبال شبکۀ سه این گمانه را که مدیریت جدید این شبکه قصد دارد او را به مرور جایگزین عادل فردوسیپور کند تقویت کرده یا دستکم این شایعه را دامن زده است.
روز پنج شنبه 5 مهر، میثاقی هم «فوتبال برتر» را اجرا کرد و هم «فوتبال 120» را و نزدیک 5 ساعت مقابل دوربین بود.
تا دربی یا شهرآورد تمام شد محمدحسین میثاقی به فوتبال 120 رفت و گفت: تنها فرصت پیدا کرده لباس خود را عوض کند و شاید این برنامه «دربی را بشورد و ببرد.»
این مجری جوان دو ویژگی دارد. اول این که میکوشد سبک و سیاق عادل فردوسیپور را اجرا و تکرار کند و برخی از اصطلاحات او مانند «عجیب و غریب» یا «فوتبالی» خواسته یا ناخواسته تیکهکلام او شده و دوم این که به شکل آزاردهندهای از واژهها و اصطلاحات کوچه و خیابان استفاده میکند.
مشخص نیست این کار را به عمد انجام میدهد تا صمیمیت ایجاد کند یا به خاطر محدودیت گنجینۀ لغات اینگونه صحبت میکند وگرنه تعابیری چون «بشوره ببره» فقط در سریالهایی که حمید لولایی بازی میکرد قابل توجیه است. این فوتبال به قدر کافی پر از مؤلفههای لمپنی هست تا نیاز نباشد مجری هم پیاز داغ آنها را اضافه کند.
محمدحسین میثاقی بهعنوان دستیارعادل فردوسیپور هویت قابل دفاعی داشت هر چند که میزان شیفتگی او سبب شده بود که برخی به طعنه تعبیر «سانچو پانزا»ی دُنکیشوت را دربارۀ نوع این علاقه و پیروی به کار برند و البته در مثل مناقشه نیست.
همان نسبتی که بین رضا رشیدپور و مجری دوم برنامۀ «حالا خورشید» برقرار بود و تجربۀ سپردن برنامه به آقای نشاط موفق از کار درنیامد و رشیدپور برگشت.
عادل فردوسیپور البته از تلویزیون نرفته و قرار هم نیست برنامههای پربینندۀ مسابقات فوتبال در انحصار او باشد اما پر و بال دادن بیش از حد به محمدحسین میثاقی و این که هرازگاهی از مدیر شبکه تشکر میکند این حس را در شماری از مخاطبان ایجاد کرده که انگار دارد تمرین میکند تا جای فردوسیپور را بگیرد و این حس خوبی نیست خاصه این که تلقی سیاسی هم درگیرد.
پیداست که جنس نگاه اجتماعی و فرهنگی عادل با مدیریت جدید شبکه نمیخواند و دوست دارد همچنان خودش باشد. به عکس اما محمدحسین میثاقی که پلههای ترقی از «ممّد حسین» تا «آقای میثاقی» را به سرعت طی کرده سازگاری و انطباق بیشتری نسان میدهد مگر آن که مدیریت کنونی اساساً با این حجم از پوشش مسابقات فوتبال در شبکۀ سه مشکل داشته باشد که در این حالت دیگر تفاوتی بین «ممد حسین» و «عادل» نخواهد بود.
واقعیت این است که عادل فردوسیپور به یک برند برای تلویزیون تبدیل شده و طبیعی است که نخواهند او را از دست بدهند ولی بدشان نمیآید که انحصار یا آنچه انحصار او تصور میشود شکسته شود. رسانهها با تکرار و ممارست این امکان را دارند که مخاطب را به خود عادت دهند و هر قدر در ابتدا باورناپذیر جلوه کند به مرور و خصوصاً با تغییر نسل چه بسا جا بیفتد.
برند اصلی عادل البته «نود» است و مادام که «نود» را دارد، هست. آیا میثاقی برای «نود» هم دورخیز برداشته است؟
منبع: عصر ایران
انتهای پیام/4028
انتهای پیام/