دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرمانده سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ:

دشمنان می‌خواهند با جنگ روانی، اقتصاد کشور را نابود کنند

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با تأکید بر اینکه امروز با آمریکا پنجه در پنجه هستیم گفت: دشمنان می‌خواهند با جنگ روانی، اقتصاد کشور را نابود کنند.
کد خبر : 314138
_HZS8965.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار محمدرضا یزدی در همایش «بصیرت‌افزایی سیاسی-اقتصادی» که صبح امروز در پادگان حضرت ولی‌عصر (عج) برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین عناصر نهضت عاشورا  موضوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است و در تمام ارکان نهضت عاشورا قابل رؤیت است.

 فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی جنگ و تحریم را به ما تحمیل کردند اما موفقیت‌هایی داشته‌ایم.

وی افزود: امروز اعتقادهای دینی با عمل ما هم‌پوشانی ندارد و شیطان و دشمنان اسلام همین را می‌خواهند. آن‌ها می‌خواهند که مسئولان اعتقاد دینی نداشته باشند و یا با سوریه و عراق کاری نداشته باشیم و یا مسئله حجاب و عفاف را رها کنیم.

یزدی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد مراکز فساد در کشورهای اسلامی است، گفت: امروز با وارد کردن فشار می‌خواهند موضوع عیسی به دین خود موسی به دین خود در جامعه جاری شود و القای آن را در دستورکار قرار داده‌اند تا خروجی بی‌تفاوتی، ناامیدی و یأس به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه اساس مدیریت در کشورهای موفق بر پایه انتقاد و پیشنهاد است، تصریح کرد: این انتقادها و پیشنهادها همان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است که روشنفکران با ژست روشنفکری آن‌ را انتقاد و پیشنهاد عنوان می‌کنند و در این کشورها اگر یک کالایی بی‌رویه افزایش یابد، مردم نمی‌خرند که این همان نهی‌ازمنکر عمومی است. در این کشور کسی ادعا نکرده که می‌خواهیم مردم را به زور به بهشت وارد کنیم و این حرف‌ها را افرادی که ژست روشنفکری می‌گیرند مطرح می‌کنند که این مسیر را غرب هم طی کرده اما وظیفه حکومت اسلامی نشان دادن راه هدایت است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: امروز با آمریکا پنجه در پنجه هستیم و اول آن‌ها شروع کرده‌اند و حتی در سوریه و عراق هم اول آن‌ها جنگ را شروع کردند و وارد شدند؛ این‌ها باید به این موارد پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه امروز در یک جنگ روانی سنگین هستیم، ادامه داد: در این جنگ روانی یک سری کدهایی می‌دهند که مملو از دروغ و تردید است. آن‌ها می‌خواهند به ملت تلقین کنند اگر مقاومت کنید، نابود خواهید شد اما تا به امروز در برابر جنگ روانی مقاومت کردیم و نتیجه گرفتیم. دشمن جنگ روانی را به قالب جنگ اقتصادی کشانده است و این جنگ روانی باعث شده تا کارشناسان اقتصادی کشور ترس داشته باشند که طرح ارائه دهند چون فکر می‌کنند که شاید پذیرش نشود. دشمنان می‌خواهند با جنگ روانی، اقتصاد کشور را نابود کنند.

 فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه شرایط امروز به وخامت دوران جنگ نیست، گفت: در این جنگ روانی داریم اقتصاد را از دست می‌دهیم؛ همبستگی اجتماعی کشور سست شده و فکر مردم را مشغول و انصاف بعضی‌ها را کمرنگ کرده است، لذا اصناف باید برای همبستگی اجتماعی و مردم کار کنند تا سوءمدیریت و بی‌تدبیری رفع شود. همچنین اتحادیه‌ها و اصناف می‌توانند ورود داشته باشند تا نقش خود را ایفا کنند هرچند عده‌ای دوست ندارند اتحادیه‌ها وارد شوند و نقش واقعی داشته باشند.

 وی افزود: اصناف، روزنه‌ها و مسیرهای رسیدن به هدف را می‌دانند اما باید ابتدا اتحاد داشته باشند و بدانند که جنگ روانی مهم‌ترین چالش کشور است. هدف این جنگ، تخریب اقتصاد کشور است اما با در نظر گرفتن اخلاق و اتحاد می‌توانیم این چالش را پشت سر بگذاریم. دشمنان از اینکه امروز پیشرفته‌ترین سلاح‌هایشان کاربرد ندارند از جمهوری اسلامی و ملت ایران خشمگین هستند، لذا باید مراقب باشیم که در این جنگ روانی دل ما خالی نشود و باید بدانیم که در این پیچ تاریخی اصناف نقش مهمی در همبستگی اجتماعی دارند.

یزدی در پایان تصریح کرد: دشمن در طرح خاورمیانه بزرگ می‌خواست ایران را به پنج قسمت تقسیم کند اما بعدها فهمیدند که چه گاف بزرگی داده‌اند؛ زیرا ملت ایران با اتحاد این طرح را خنثی کردند.
 
 انتهای پیام/4079/4071/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
فدایی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
۰
مردم ما برای شرایط سخت ساخته شده اند و بیدی نیستند که با این بادها بلرزند و قطعا این مردم غیور جواب این یاوه گوها را میدند
هلدینگ شایسته