دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کاوه خداشناس مطرح کرد:

لزوم توجه به برنامه‌های متنوع ترکیبی در آی‌فیلم/ علاقه‌مندی به بازپخش «رنج پنهان»

یک بازیگر تلویزیون گفت: به نظر من جای یک سری برنامه‌های ترکیبی در شبکه آی‌فیلم خالی است. این شبکه نباید صرفاً به بازپخش سریال‌ها اکتفا کند، بلکه باید در راستای تولید یک سری از برنامه‌ها گام بردارد.
کد خبر : 314084
photo_2018-09-28_13-51-25.jpg

کاوه خداشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون سریالی که خودتان در آن ایفای نقش کرده‌اید و از آی‌فیلم بازپخش شده را شاهدش بوده‌اید، گفت: می‌دانم که سریال‌های متعددی که من در آن‌ها ایفای نقش کرده‌ام از این شبکه پخش شده است، امّا فرصت نکرده‌ام که همه آن‌ها را ببینم. 

وی ادامه داد: متأسفانه من چندان فرصت ندارم که کارها را دوباره ببینم، امّا می‌دانم که مردم شبکه آی‌فیلم را دنبال می‌کنند و سریال‌ها در این شبکه دیده می‌شوند.

این بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: به نظر من بازپخش سریال‌ها به‌طور کلی اتفاق خوبی است. در آی‌فیلم آثار نمایشی بازخوانی می‌شوند و به نظرم این کار جالب است. مردم با بعضی از سریال‌ها خاطره دارند و تمایل دارند که آن‌ها را مجدداً ببینند. از سوی دیگر، ممکن است برخی موفق نشده باشند که پخش اول کارها را ببینند و این دسته از افراد می‌توانند بازپخش سریال‌ها را در آی‌فیلم دنبال کنند.

خداشناس عنوان کرد: برای یک سریال تعداد زیادی از افراد زحمت می‌کشند و گاهی اوقات در پخش اول، حق مطلب ادا نمی‌شود و خوب است که مجدداً کارها پخش شوند تا زحمت عوامل آن آثار بهتر دیده شود.

این بازیگر در خصوص ارزیابی‌اش از دوبله سریال‌ها در آی‌فیلم عربی و انگلیسی، خاطرنشان کرد: متأسفانه وقت نکرده‌ام که کارها را به صورت تخصصی دنبال کنم، اما به‌طور کلی پخش سریال‌ها به زبان‌های دیگر کار خوبی است. در مجموع، اتفاق خوشایندی به نظر می‌رسد و جالب است که کارها به زبان‌های دیگر و برای غیرایرانی‌ها پخش می‌شود. از طرفی، ما افراد خبره‌ای در زمینه دوبله در کشورمان داریم و می‌توان حدس زد که کارها با دقت‌نظر بالایی انجام می‌شود.

خداشناس در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید شبکه آی‌فیلم با پخش سریال‌های ایرانی، چه‌قدر می‌تواند در معرفی فرهنگ ایرانی به مخاطبان فرامرزی و خنثی کردن توطئه رسانه‌های معاند در خصوص مخدوش کردن چهره ایرانیان نقش داشته باشد، گفت: رسانه، ابزار قدرتمندی برای اعمال نفوذ بر بینندگان است، امّا اینکه ما تا چه حد توانسته باشیم از این قابلیت در آی‌فیلم استفاده کنیم، باید مورد بررسی قرار گیرد. قطعاً آی‌فیلم هم می‌تواند مانند همه شبکه‌های دیگر در راستای تأثیرگذاری بر مخاطبان خارجی گام بردارد و فرهنگ اصیل ایرانی را به دیگران معرفی کند. با توجه به اینکه آی‌فیلم بینندگان زیادی دارد، احتمالاً می‌توان به استفاده از این قابلیت امیدوار بود. 

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون خاطرنشان کرد: البته ظرفیت‌های برنامه‌سازی و نمایشی ما بسیار بالاست و بیشتر از این‌ها می‌توانیم از قابلیت رسانه برای تأثیرگذاری بر بینندگان داخلی و خارجی استفاده کنیم.

وی درباره پیشنهاداتش برای بهبود عملکرد آی‌فیلم تصریح کرد: به نظر من جای یک سری برنامه‌های ترکیبی در آی‌فیلم خالی است. شبکه آی‌فیلم نباید صرفاً به بازپخش سریال‌ها اکتفا کند، بلکه باید در راستای تولید یک سری از برنامه‌ها گام بردارد. 

خداشناس با بیان این مطلب که برنامه‌های مجری‌محوری مانند آنچه در شبکه نسیم مشاهده می‌کنیم، می‌توانند در آی‌فیلم کارآمد باشند، گفت: البته باید کارشناسان گرد هم جمع شوند و برای بهبود عملکرد شبکه آی‌فیلم و اینکه چه کارهایی باید ساخته شود، نظر بدهند. امّا بدیهی است که باید برنامه‌هایی تولید شوند که مخاطب را جذب کنند.

این بازیگر در پاسخ به این سؤال که آیا کاری از خودش هست که بخواهد از آی‌فیلم پخش شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارهایی که من در آن‌ها حضور داشته‌ام از آی‌فیلم پخش شده است، امّا سریال «رنج پنهان» زمانی که روی آنتن رفت، خیلی خوب دیده نشد. دلیلش هم این بود که در آخر فصل زمستان پخش شد که مردم درگیر کارهای عید بودند و نتوانستند سریال را ببینند. از طرف دیگر، مضمون داستان به خوبی درک نشد. داستان به دوران پهلوی مربوط بود امّا در واقع اتفاقات دورنی یک گروه چریکی را روایت می‌کرد. به هر حال دوست دارم این سریال دوباره پخش شود و زحمتی که عوامل آن کشیدند، بیشتر دیده شود.

انتهای پیام/4072/4046/خ

انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه آی فیلم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته