دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1397 - 12:52

جلسه جنجالی سنای آمریکا برای نامزد دیوان عالی

جلسه بررسی شهادت زنی که ادعا کرده بود، نامزد دیوان عالی آمریکا از وی سوءاستفاده جنسی کرده است روز گذشته در سنای آمریکا، برگزار شد.
کد خبر : 314001
890024_257.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، کریستین بلیزی فورد که ادعا کرده بود 36 سال پیش، ‌برت کاوانا از وی سوءاستفاده جنسی کرده است در کمیته قضائی سنای آمریکا حاضر شد تا شهادت خود را اعلام کند.

خانم فورد که در مقاطعی از جلسه، صدایش می‌لرزید و اشک از چشمانش می‌ریخت گفت که کاملاً مطمئن است که برت کاوانا این کار را کرده است.

برت کاوانا در مقابل با عصبانی این ادعا را رد کرد و آن را محصول توطئه دموکرات‌ها علیه خود دانست و گفت: «نمی‌توان از این روند توطئه فرار کرد.»

جلسه استماع شهادت کریستین بلیزی فورد و برت کاوانا به‌صورت جداگانه برگزار شد و درمجموع 9 ساعت به طول انجامید. قرار است کمیته قضائی سنا درباره صلاحیت نامزد دیوان عالی آمریکا رأی‌گیری نماید. در صورت تأیید وی توسط این کمیته، سنای آمریکا روند بررسی صلاحیت برت کاوانا را پیگیری خواهد کرد.

شهادت خانم فورد در شرایطی صورت می‌گیرد که جامعه آمریکا بر اساس گرایش‌های سیاسی به‌شدت دوقطبی شده و کارزار گسترده «من-هم» در دوره اخیر، آزارهای جنسی علیه زنان را به یک موضوع حساس بدل کرده است.

از زمانی که دونالد ترامپ برت کاوانا را برای این پست معرفی کرد، انتقادها از این تصمیم بالا گرفت. تاکنون چندین راهپیمایی در مخالفت با برت کاوانا در آمریکا برگزارشده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته