دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انیمیشن روباه جایزه جشنواره «سبوcebu» را کسب کرد

کارگردان فیلم کوتاه «روباه » از برنده شدن این فیلم و گرفتن جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره «وارنا» و «سبوcebu» خبر داد.
کد خبر : 313936
سسس.jpg

صادق جوادی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اظهار کرد: انیمیشن کوتاه «روباه» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در جشنواره «وارنا» بلغارستان و «سبوcebu» فیلیپین موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن کوتاه شد.

وی افزود: در بیانیه هیات داوران جشنواره وارنا که چند روز پیش برگزار شده بود آمده: «روباه، یک استعاره قدرتمند برای محرومیت از آزادی، خیانت و از دست دادن هویت است...»

جوادی درباره خلاصه داستان انیمیشن روباه ایرانی گفت: «روباه جوان و چالاکی هنگام تجربه‌ اولین عشق به دست شکارچی اسیر می‌شود. شکارچی زنگوله‌ای بر گردنش آویخته و رهایش می‌کند. روباه زنگوله بر گردن توانایی زندگی در جنگل، شکار و... را از دست می‌دهد و تنها راه نجاتش، اهلی شدن و بازگشت نزد شکارچی است...»

وی بیان کرد: دو شب پیش هم فیلم کوتاه «روباه » موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن از جشنواره «سبوcebu» فیلیپین شد.

جوادی با بیان اینکه این فیلم در دو جشنواره «رجینا» در کانادا بهترین انیمیشن و جشنواره «الدورادو» برای موسیقی موفق به کسب جوایز شد عنوان کرد: در چند روز ‌آینده هم جشنواره جایزه‌اش را از جشنواره فیلم بین‌المللی پاریس (PIAFF) دریافت خواهد کرد.

وی پیش از این با کانون پرورش فکری کودک و نوجوان با دو انیمیشن «کچل کفترباز» و «رویاها در یک روز» همکاری کرده است.

به گزارش آنا، اگر این فیلم در دو جشنواره فیلم کوتاه انیمیشن «انیمست» رومانی و جشنواره «سینانیماcinanima» پرتغال که ورودی اسکار 2019 است موفق شود قطعا این فیلم به اسکار می رود.

انتهای پیام/4046/

انتهای پیام/

برچسب ها: انیمیشن روباه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته