دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1394 - 09:34
وزیر آموزش و پرورش:

نیروی انسانی عظیم در آموزش و پرورش نیاز به بروزرسانی مهارت دارد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نیروی انسانی عظیم در آموزش و پرورش با چالش مواجه هستند گفت: ایجاد انگیزه در معلمان و ضرورت به‌روزرسانی مهارت ها و توجه به شایستگی های معلمان در حوزه نیروی انسانی جزو اهدافی است که ما امیدواریم در طول برنامه ششم توسعه مورد توجه دولت، مجلس و بزرگان کشور قرار گیرد.
کد خبر : 31391

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سومین روز از اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش با حضور آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی آغاز به کار کرد.


در ابتدای این مراسم علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش ضمن خوش‌آمدگویی به حضار و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، از وی برای حضور در این اجلاس تشکر کرد و گفت: این باعث افتخار است که در سومین روز اجلاس میزبان عزیزی باشیم که در جای جای انقلاب نقش اصولی و تعیین کننده ای داشته اند. 750 نفر از روسای آموزش و پرورش در شهرستان ها و مناطق مختلف کشور، لایه‌های مختلف مدیریتی را در آموزش و پرورش تشکیل می دهند و در این سه روز در قالب کارگروهی تخصصی در کنار یکدیگر جمع شده‌اند.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این افراد در موضوعات مختلف مرتبط با آموزش و پرورش و در راستای اولویت های کاری همچون سند تحول نظام آموزشی کشور و نقشه راه این سند و همچنین رتبه بندی معلمان و همین طور آماده سازی مسیر برای بازگشایی مدارس با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو نشستند و در این زمینه نتیجه گیری کردند.


وی ادامه داد: آموزش و پرورش کشور در اقصی نقاط ایران با 105 هزار مدرسه و تلاش نزدیک به یک میلیون نفر فرهنگی، رسالت تربیت را به عهده دارد و تلاش معلمان در سطح کشور مثال زدنی است.


فانی با بیان اینکه این نیروی عظیم انسانی با چالش مواجه است و انگیزه معلمان نیز ناکافی است، تصریح کرد: ضرورت به‌روز رسانی مهارت و توجه به شایستگی های معلمان از اصلی ترین اهداف آموزش و پرورش است که ما امیدواریم در طول برنامه ششم توسعه مورد عنایت دولت، مجلس و بزرگواران کشور قرار گیرد.


وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به خاطر دارم حضرتعالی اولین مسئولی بودید که فرمودید هزینه کردن در آموزش و پرورش نوعی سرمایه گذاری است و این نشان از ژرف نگاری و عمق بینش شما نسبت به نظام تعلیم و تربیت فرزندان این کشور است.


وی افزود: سال گذشته که شما در این جمع حضور پیدا کردید در فرمایشات خود گفتید اندیشه مندی لازم است و باید در دانش آموزان تقویت شود در این راستا توسعه پژوهش و همچنین پژوهش سراهای دانش آموزی از یک سو و ترویج فرهنگ گفت‌وگو و کتاب خوانی از سوی دیگر از برنامه ها و سیاست هایی بود که در راستای تحقق نظرات شما و بزرگان دیگر مورد توجه قرارگرفت.


وزیر آموزش و پرورش در پایان از حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در این اجلاس تشکر کرد و گفت: وجود شما در این جمع به ما انگیزه بیشتری می دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته