دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1397 - 11:16
در جلسه شورای نظارت و هماهنگی سما فارس مطرح شد:

راه‌اندازی 2 رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزش و پژوهش سازمان سما کشور از راه‌اندازی دو رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
کد خبر : 313867
IMG-20180926-WA0025 [800x600].jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مرودشت، عطاءالله سلطانی‌صبور در جلسه شورای نظارت و هماهنگی سما استان فارس که در دانشگاه‌آزاد‌اسلامی واحد مرودشت برگزار شد از راه‌اندازی رشته‌های «مدیریت مدرسه» و «تولید محتوای مدرسه‌داری» در دانشگاه‌آزاد‌اسلامی در آینده نزدیک خبر داد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان سما کشور، هدف و رسالت اصلی مدارس سما را تربیت جامعه عنوان و بر اجرای سند تحول تأکید کرد و گفت: سما در تعلیم‌و‌تربیت نسل جوان کشور سهیم است و باید دانش‌آموزان فردا به‌گونه‌ای تربیت شوند که صدها و هزاران نفر مانند شهید تهرانی‌مقدم وجود داشته باشند.

وی به اهمیت توجه به آموزش فنون و تکنیک‌های جدید به دانش‌آموزان و تربیت اسلامی و ایرانی نسل جوان اشاره کرد و افزود: با فراهم‌کردن الگوی تمدن اسلامی و ایرانی و تربیت صحیح نسل جوان، می‌توان باعث رشد، تعالی و تحول فرزندان این سرزمین شد.

سلطانی با توجه به شعار امسال دانشکده‌های سما، «دانش، باور، مهارت و اشتغال» اظهار کرد: سما باید در تعلیم‌و‌تربیت اسلامی و ایرانی، نمونه و الگو باشد.

محمدکاظم کاوه‌پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز گفت: دانشگاه‌آزاد‌اسلامی در‌حوزه  آموزش‌و‌پرورش، می‌تواند الگو باشد و نیروی نخبه کشور را از مدرسه تربیت و در دانشگاه رشد و  پرورش دهد.

وی خاطرنشان کرد: سما جزء جدایی‌ناپذیر دانشگاه‌آزاد‌اسلامی است و باید با انرژی مثبت و بدون هرگونه دغدغه مالی، باعث رشد و گسترش آن شد.

کاوه‌پیشقدم با تأکید بر اجرای روش‌های نوین و اخلاق‌مدارانه و سبک زندگی اسلامی در مدارس، تصریح کرد: مدارس سما هم مانند دانشگاه باید متحول شود و با برقراری ارتباط با اولیای دانش‌آموزان و برگزاری جلسات با آنان، الگویی مناسب برای سایر مدارس باشد.

سیدابراهیم حسینی رئیس دانشگاه‌آزاد‌اسلامی واحد مرودشت نیز خواستار استفاده بهینه از امکانات دانشگاه‌آزاد‌اسلامی شد و گفت: مدارس سما می‌تواند فرصت بسیار مغتنمی برای پیشرفت کشور باشد.

وی با تشکر از حمیدرضا فهام معاون مدارس سما مرودشت، موفقیت‌های این حوزه را مدیون تلاش‌های وی و همکارانش دانست.

مجید رحیمی دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان فارس، حمیدرضا فهام معاون سما مرودشت و معاونان دیگر سما هم در این جلسه درباره مسائل و مشکلات سما استان فارس مباحثی را مطرح کردند.

پیش از این جلسه، مجتمع پسرانه سما مرودشت با حضور معاون آموزش و پژوهش سازمان سما کشور، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان فارس و معاونان سما دانشگاه‌آزاد‌اسلامی استان فارس افتتاح شد.

به گزارش آنا، پیش از مراسم افتتاح مجتمع پسرانه سما مرودشت، معاون آموزش و پژوهش سازمان سما کشور و معاونان سما دانشگاه‌آزاد‌اسلامی استان فارس، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان فارس، رئیس اداره آموزش‌و‌پرورش شهرستان مرودشت و معاونان وی از مجتمع آموزشی دخترانه سما مرودشت و امکانات آن مانند کارگاه نجوم و گنبد آسمان‌نما، سالن ورزشی، کتابخانه، کارگاه کامپیوتر و فضای آموزشی بازدید کردند.

انتهای پیام/4065/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته