دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1397 - 21:00
روحانی در نشست خبری:

آمریکا در اقدام خود علیه ایران تنها مانده است

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با رسانه‌های خارجی در نیویورک، دستاوردهای سفر به مقر سازمان ملل متحد را تبیین کرد.
کد خبر : 313833
294377_113.jpg

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر چهارشنبه به‌وقت محلی و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست خبری با رسانه‌های خارجی، با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در یک سال گذشته خروج یک‌جانبه و غیرقانونی آمریکا از توافق چندجانبه و مورد تأیید سازمان ملل متحد بود، اظهار کرد: در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اکثریت قاطع رهبران کشورهای جهان از برجام به‌عنوان دستاورد دیپلماسی حمایت کردند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آمریکا در اقدام خود علیه ایران تنها مانده و خروج آن‌ها از برجام امروز مورد تأیید کشورهای جهان نبوده و به‌جز چند کشور معدود همگان این اقدام را یک اشتباه بزرگ سیاسی می‌دانند، افزود: جلسه شورای امنیت هم که به‌گونه‌ای غیرمعمول توسط ترامپ برگزار شد و قصد داشت با موضوع ایران این جلسه را برگزار کند، با مخالفت اعضا راجع به موضوع عدم اشاعه برگزار شد.

روحانی ادامه داد: در این جلسه نیز روشن شد که آمریکا تنهاست و همه کشورها از برجام حمایت کرده و با لحن مستقیم یا غیرمستقیم اقدام آمریکا را نادرست دانستند.

رئیس‌جمهور با اشاره به دیدارها و ملاقات خود با سران 16 کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: در این دیدار یکی از مهم‌ترین مباحث درباره اهمیت حفظ برجام در راستای توسعه روابط کشورها، موفقیت دیپلماسی، عدم اشاعه، صلح و امنیت و ناخرسندی از خروج آمریکا از برجام بود.

روحانی خاطرنشان کرد: سران و مسئولان دیگر کشورها در این دیدارها از باقی ماندن ایران در برجام حمایت و آن را نشانه تدبیر دولت ایران دانستند و بر این موضوع که آمریکا منتظر بود تا پس از خروج از برجام، ایران هم بلافاصله خارج شود تا بتوانند در کار خود موفق شوند و این اقدام دولت ایران برنامه‌ریزی‌های آمریکایی‌ها را با شکست مواجه و آمریکا را منزوی کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه البته خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است، تأکید کرد: ملت ایران مقاطع سخت‌تر از این را تجربه کرده و همواره با صبوری، وحدت و اتخاذ مواضع قاطع و با استقامت توانسته از این شرایط عبور کند.

روحانی افزود: در جلسه وزرای خارجه 1+4 و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سازمان ملل نیز 5 کشور اعلام کردند که مصمم به حمایت از برجام و اجرای نقش و تعهداتشان هستند و آماده‌اند اقداماتی را که آمریکا برای فشار به اقتصاد ایران انجام می‌دهد، کاهش دهند.

رئیس‌جمهور گفت: بیانیه این نشست نشان داد که اروپا، چین و روسیه در پی تحکیم برجام هستند و امیدواریم با حمایت کشورهای قانون‌گرا و چندجانبه‌گرا از این مرحله عبور کنیم.

روحانی با بیان اینکه ملت ایران صبور و مقاوم بوده و از مشکلات عبور خواهد کرد، افزود: تحریم‌های آمریکا شرایط جدیدی را برای تولید و صادرات ایران به وجود آورده و ما می‌توانیم به‌عنوان فرصت از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
غیبی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
۰
ایران همواره استوار و مقاوم بوده و در تمامی مشکلات خم به ابرو نیاورده امروز ما وارد یک جنگ اقتصادی هستیم و دشمن نمیتواند با فشارهای اقتصادی که به واسطه تحریم ها بر کشور ما وارد می کند موفق شود
هلدینگ شایسته